Siuntioon 14 valtuutetun ryhmä kuntaliitosta vastaan

Paikalliset
Kommentoi 40

SIUNTIO | Siuntiossa kuntaliitosta vastustavat 14 kunnanvaltuutettua muodostavat seuraavassa valtuuston kokouksessa tilapäisen ja puolueriippumattoman valtuustoryhmän.

Ryhmässä ovat kaikki RKP:n ja vihreiden valtuutetut sekä kaksi kokoomuslaista ja yksi sitoutumaton valtuutettu. He ovat Elisa Calin (sit.), RKP:n Rabbe Dahlqvist, Susse Ekström, Peppe Forsblom, Anders Karell, Merja Laaksonen, Marcus Nordström, Raija Rehnberg ja Stefan Svanfeldt, vihreiden Kristian von Essen, Yrjö Kokkonen ja Timo Raivio sekä kokoomuksen Anna Paasikivi ja Kirsi Pesonen. Listan julkaisi eilen Ylen Radio Vega.

Kaikki kyseiset valtuutetut äänestivät 23. huhtikuuta pidetyssä valtuuston kokouksessa kuntarakenneuudistusta koskevan lausunnon yhteydessä sen puolesta, että Siuntio vetää omalta osaltaan pois valtiovarainministeriöstä Lohjan, Siuntion ja Nummi-Pusulan monikuntaliitoshakemuksen.

– Vetoamme nyt Lohjan päättäjiin, että he jatkaisivat kuntaliitosta Lohjan ja Nummi-Pusulan keskinäisenä hankkeena. Tälle liitokselle löytyy tarvittava yhteinen tahtotila, joka Siuntion kohdalla puuttuu. Siksi emme halua olla esteenä Lohjan ja Nummi-Pusulan luontevalle ja mitä todennäköisimmin onnistuneelle kuntaliitokselle, valtuustossa enemmistön muodostava ryhmä toteaa yhteisessä kannanotossaan.

Uuden ryhmän mukaan Siuntio ei halua kiirehtiä liitosasiassa, vaan ottaa aikalisän ja tulee hakemaan pääministeri Jyrki Kataisen (kok.) kuntauudistusprosessin kautta ”parasta mahdollista ratkaisua ja yhteistä tahtotilaa”.

– Katsomme, että on Siuntion etu, että ratkaisu haetaan useamman vaihtoehdon kautta. Olemme lausuneet valtionvarainministeriölle, että uskomme Kirkkonummen, Siuntion ja Inkoon muodostavan maantieteellisesti, taloudellisesti sekä henkisesti eheän ja elinvoimaisen kunnan, joka palvelee myös tulevaisuudessa kuntalaisten etuja parhaiten.Yhdistymishallitusta johtanut Irene Äyräväinen (kok.) kertoo, että Lohjan valtuusto arvioi nyt, onko Siuntiosta saatu signaali liitoksen kuoppaamiseksi riittävän selvä. Hän ei itse halua ottaa vielä kantaa asiaan.

– Jos toiset ovat niin luusereita, että eivät pysty kunnon päätöksentekoon, sitten muiden (Lohjan) pitää ne päätökset tehdä.

Lohjan valtuuston puheenjohtaja Pekka Räsänen (sd.) painottaa, että viralliset päätökset tehdään valtuustoissa.

– Olisin toivonut, että Siuntio olisi selkeyttänyt kantaansa virallisessa valtuuston kokouksessa eikä kirjoittamalla erilaisia julkilausumia joka toinen päivä.

– Mutta jos Siuntiossa ei ole selkärankaa viedä omaa päätöksentekoaan valtuustoon saakka, niin sitten se tapahtuu Lohjan valtuustossa 23. toukokuuta.

Siuntion SDP:n valtuustoryhmän vetäjä Kristian Parviainen uskoo, että peli liitoksen suhteen on selvä.

– Luulen, että Lohja vetäytyy Siuntion kanssa tehtävästä liitoksesta ja tekee liitoksen vain Nummi-Pusulan kanssa.

40 kommenttia Kommentoi
toimitus

Kommentit

3.5.2012 09:30

Kunnon päätöksenteko SIuntiosta puuttuu !!! Lausuntoja lähetellään. Mutta ajatellaankon tässä nyt lainkaan KUNTALAISTEN hyvää tulevaisuutta ??
Ottaako tuo artikkelissa nimetty porukka vastuun kuntalaisten terveydenhuollon toimimisesta / kustannuksista ?????
LOST-sopimus loppuu jo vuodenvaihteessa, joten aikaa ei ole paljoakaan asian saamiseksi toimimaan.
Kuinka kuntalaisten terveydenhoito toteutetaan??
Yksityiselläkö... siis tuo listattu porukka vaan maksamaa viulut ... omalla kustannuksella. Kuntalaiset ovat syyttömiä kärsijöitä??
Touhuiluista / päätöksistä/hölmöilyistä on jokainen vastuussa. Ei se niin ole, että päättäjänä saa touhuilla kuinka vaan.. ilman VASTUUNOTTOA.
Kyllä tässä pieni kuntalainen on nyt kovin peloissaan, mitä tuleman pitää.
Lopettakaa jo hölmöilyt ja toimikaa kuntalaisten parhaaksi. Missä on realiteettitaju Siuntion päättäjillä ????

3.5.2012 09:34

Ottiko meidän Lohjan päättäjiä luonnolle lukea normaaleja faktoja demokratiaan liittyvistä perustotuuksista?

Kyllä me tavalliset lohjalaisetkin ollaan osattu lukea viime aikojen hyvistä kirjoituksista täällä netissä, mitä Siuntion RKP-sakki on yrittänyt ja erotetaan mikä on totuus heistä ja mikä on laillista ja mikä ei. Pelle Hermannit on Pelle Hermanneja ja niiden tempauksille pitää antaa just sellainen arvokin, eli ei mitään arvoa.

Mieluummin näköjään Lohjan ja NuPu:n päättäjäsakeissa emmitään Siuntion MUTU-RKP-allianssin hämmennysten kanssa ja aletaan miettimään itsekin, että
"nyt musta kans ehkä tuntuu ...",
"tahtotila on MUN OMA tunnetila ... ei siinä ole mitään tekemistä lakien ja demokratian kanssa."

Menkää päättäjät koulun penkille! Aaaa, Beee, Ceee, ... sieltä se lähtee.

Mahtaako lähteä? Epäilen, koska eihän se ylpeys teillä päättäjillä periksi anna.

On "kivempi tuntea ja olla tunteenomainen ja vieläpä loukkaantua verisesti siitä sun tästä, kuin olla virallinen ja pitäytyä tosiasioissa, jotka olisivat maailman yksinkertaisimpia."

Täytyy sanoa, että pelottaa todella, että tuommoiset päättäjät on meidän asioista päättämässä täällä Lohjalla: silkat MUTU-ihmiset vailla järjen häivääkään.

Oikeeta ehtaa lapsuuden "polttopallopelliä ..."

Voi pyhä yksinkertaisuus.

3.5.2012 09:42

Narsismi kukoistaa Siuntiossa. RKP on nyt sellaisessa mukana, josta se joutuu vuosien häpeään. Ensiksi valtuuston päätös 23.4. on laiton. Siuntio-Lohja liitoksella on lainvoima (HHO:n päätös). Asiassa ei ole mitään epäselvää. Siitä vaan Lohjan päättäjät sinetöimään liitospäätös. RKP:n öykkäröinnille on saatava loppu. Onko esim. heppatyttö Pesosella ja A. Paasikivellä tarpeeksi kykyä ja kokemusta ja monilla muilla päättää näin suurista asioista. Eli varautukaa siuntiolaiset 26 % veroäyriin, jos Lohja hylkää meidät muutaman öykkärin tähden.

3.5.2012 10:01

Totta öriset! Vaan miten sais nuo meidän omat päättäjät tajuumaan tilanne? Ohan toi ihan kahelia, että tuommoisia hämmentäjiä otetaan edes todesta.

Sano mulle, miten joku Räsänenkään ei hiffaa sitä mitä me tavalliset sukankuluttajatkin tajutaan?!!!!!!!

Ja mitä ihmettä toi Äyräväinenki puhuu? Oon aatellu sitä ihan järkeväksi naiseksi.

3.5.2012 10:07

Katoin uudestaan tuota juttua. Äyräväinen sano, että "Jos toiset niin luusereita että eivät pysty päättämään" tai jotain sinne päin.
Siis täh? Luusereita?
Kuinka monta kertaa pitää jo kahdesti selväks tullutta asiaa päättää. Eiks tuossa jo vaadita sellasta mikä tekee koko kuntalaistakin ihan naurunalaisen.

Ei voi sanoo sille Pesoselle ku, että voivoi kun nyt ootki eri mieltä, ku silloin joulukuussa. Heh! Mitähän mieltä se on sitten "satojen vuosien päästä"? On siinäki ollu perusteet.

3.5.2012 10:30

Täytyy sanoa, että ymmärrän Lohjan päättäjiä, mutta osaavuutta ja johtaja-ainesta osoittaa se, että osataan erottaa laillinen ja laiton päätöksenteossa, joka perustuu vain ja ainoastaan juridiikkaan ei hölmöläisten laittomiin päätökseen. Eli liitospäätös, please, niin päästään RKP:n ikeen alta pois ja Lohja saa ihan mukavan kunnan, kun saadaan hölmöiltä valta pois.

3.5.2012 10:33

Toivottavasti Lohja ei luovuta. Siuntion pölkkymäisimmät ihmiset on nyt kaatamassa koko kuntaliitosta oman napansa ja ylpeytensä tähden, ei kunnan ja kuntalaisten parhaaksi. Mikä meidät voisi pelastaa? Raaseporiko? Sitten vasta kusessa ollaan. Demokratia on täällä tuntematon käsite monelle kunnanvaltuutetulle. Realiteetit ja järki ovat hukassa RKP+vihreät+muutama muu, valitettavasti.

3.5.2012 11:02

Hävettää olla siuntiolainen. Mutta eikö Anna Paasikiveä, Kikka Pesosta ja Elisa Calinia hävetä? Ainakin he ovat toimineet usean heitä aikoinaan äänestäneen tahdon ja edun vastaisesti. On vaikea ymmärtää, mitkä heidän vaikuttimensa ovat. Joitakin arvioita on esitetty näilläkin keskustelupalstoilla, ehkä kaikki ei ole vielä tullut esillekään. Mutta Siuntion kokoomuksella on vakavan harkinnan paikka seuraavien vaalien ehdokasasettelussa, keitä ylipäätään uskaltaa ottaa ehdokkaaksi. Nämä kolme esimerkkiä eivät ole kovin rohkaisevia.

3.5.2012 19:18

Tuohon listaan voisi lisätä vielä nimiä, Nordströ, Raivio, Svanfeldt, Dahlqvist, jne jne
jos minä olisi joku heistä tai tuossa edellä mainitussa kommentissa oleva henkilö, kaivaisin itse montun itsellleni ja katoaisin maan alle. Kuinka heillä voi olla pokkaa törmätä kuntalaisiin kylillä.

3.5.2012 11:06

Eräs siuntiolainen tiesi kertoa, miten yksi 14:sta valtuutetusta esitteli omaa meriittilistaansa ja sitten kertoi näkemyksensä käsitteestä politiikka:
"Minun mielestäni politiikka on oman edun tavoittelua."

Nimimerkki Masentava Siuntion on aivan oikeassa. Kyllä tuo erään valtuutetun suustansa päästämä tietäväinen kommentti kertoo jo ihan liikaakin.

Sitten eräs siuntiolainen valtuutettu piirsi sanomalehden kylkeen nuolia ja sanoi "tuohon suuntaan, tuo on se oikea suunta, kaikki muu tulee sitten perästä".

Siinä oli sen valtuutetun Porkkalavaihtoehdon puolustelut.

Eräs valtuutettu kertoi, että "hänellä on kotona sellainen seinä, johon hän pompottaa palloa ja kyllä sieltä hänen mielipiteensä syntyy."

Tällaiset vielä ovat "varmistamassa Siuntion päätöksentekokyvyn."

Kyllä varmaan niin?

3.5.2012 11:43

Kiitos Marcus Nordström & kumppanit, kun viette kuntalaisilta hyvin toimivan perusterveydenhuollon.
Kiitos Marcus Nordström & kumppanit, kun ajatte kunnan siihen jamaan jossa veroprosentin nostaminen on enemmän kuin todennäköistä.
Kiitos Marcus Nordström & kumppanit, kun näytätte kuinka valehtelulla, manipuloinnilla ja keinottelulla ajetaan vain ja ainoastaan omaa etua.
Kiitos Marcus Nordström & kumppanit, kun osoitatte meille kaikille mikä on kuntapäättäjän tehtävä: odottaa että valtiovalta tulee ja sanelee mikä on kunnan tulevaisuus.

Aivan turha puhua että ”otetaan aikalisä ja haetaan kuntauudistusprosessin kautta parasta mahdollista ratkaisua”. Se on jo niin monta kertaa kuultu esim. kunnanvaltuuston kokouksissa että tavoitetilana on vain ja ainoastaan kuntaliitos Kirkkonummen kanssa. Niin monta kertaa RKP:n edustaja on ehdottanut valtuustossa että vedetään jo kahteen kertaan päätetty kuntaliitos Lohjan kanssa pois ja aloitetaan neuvottelut Kirkkonummen kanssa.

Sitä minä en vaan voi henkilökohtaisesti ymmärtää että jos kunnanvaltuutettu on valittu PÄÄTTÄMÄÄN KUNNAN ASIOISTA, mikä ihme siinä on että kun päätökset on jo tehty ITSENÄISESTI ja OMA-ALOITTEISESTI sellaisen kunnan kanssa joka HALUAA kuntaliitoksen Siuntion kanssa niin nämä kunnan asioista päättämään valitut valtuutetut haluavat väen väkisin jäädä odottamaan että valtio tulee ja SANELEE mikä on kunnan kohtalo!! Ja vielä toivotaan sormet ja varpaat ristissä että valtiovalta SANELEE liitoskumppaniksi sen kunnan joka on jo NELJÄSTI sanonut KIITOS EI jo selvitysvaiheessa!!! Sekö on kunnanvaltuutettujen tarkoitus, odottaa että muualta määrätään mitä tehdään?

Eduskuntavaalien 2011 aikaan Marcus Nordstöm sanoi että ”Talouskasvua voidaa edistää myös kuntien toiminnan tehostamisella esim. vapaaehtoisilla kuntaliitoksilla. Valtion ei tule lisätä kuntien velvotteita jne...” Mihin nämä puheet unohtuivat? Vapaaehtoiset kuntaliitokset? Valtion ei tule lisätä kuntien velvoitteita? Miten reilussa vuodessa on voinut mieli muuttua näin täysin?

Kuntaliitoskiemuroita seuratessa tulee vääjäämättä mieleen Tove Janssonin Pikku Myy joka kiukuissansa polkee jalkaa kun ei saa tahtoansa läpi. Kiitos Marcus Nordström & kumppanit kun näytätte meille kuntalaisille kuinka kunnallispolitiikkaa hoidetaan kuin satukirjan sivuilla!

3.5.2012 11:55

Sivusta seuraajalle:

Olen tehnyt sen havainnon, että kaiken järkiperäisen toteaminen ja tosiasioihin pitäytyminen on suuri kauhistus joillekin valtuutetuille. Jotkut jopa muuttuvat kauhistuneen näköiseksi ja kumman pelokkaiksi. Osa pakenee keskusteluista kuin pier.... Saharaan.

Miksi ja mitä se kertoo?

Minulle se kertoo, että joidenkin valtuutettujen päätöksenteon kriteerit ja motiivit ovat jossakin muissa kuin yhteisessä edussa ja tosiasioissa.

Säätiörahoitus, oman ja lähipiirin edun tavoittelu, narsistiset arvovaltakiistat?

3.5.2012 11:59

Kenties on niin, että sitä "miettimisaikaa" tarvitaan vielä "kesken olevien hankkeiden loppuun saattamiseen." Hmm... "hankkeiden ..."

3.5.2012 13:46

Kaavoitushankkeitako tarkoitit?

3.5.2012 14:37

Öh! Kiistän, kiistän, en tunnusta, en tunnusta, en muista ...
;-)

3.5.2012 14:47

Kaupunkipoika:

En voi oikein yhtyä Äyräväisen kommenttiin koskien kuntaliitosta puoltaneita tahoja. Jos he ovat luusereita, niin sitten kaikki Suomen kuntien ja kaupunkien valtuutetut ovat superluusereita.

Vaikka ymmärrän lohjalaisia päättäjiä täysin tunnetasolla ja inhimillisinä ihmisinä (!), ei kunnallisessa päätöksenteossa kuitenkaan pitäisi sortua näiden 14 valtuutetun temppuiluihin mukaan.

Pitäisi kyetä erottamaan mikä on provokaatio ja mikä on laillinen/virallinen kunnan päätös kuntaliitosta koskien.

Se tarkoittaa pään pitämistä kylmänä sellaisten epäpoliittisten voimien edessä, jotka selvästikin yrittävät terrorosoida demokraattista järjestelmää ja vieläpä itsetarkoituksellisesti.

3.5.2012 16:53

Nyt liitosasiassa ollaan siinä missä alunperinkin oltiin: sekä kuntalaisten mielipide että valtuuston enemmistö on liitosta vastaan.

Väliin sattuneet pari farssia (etelänmatkat ja erään valtuuston jäsenen ihmeellinen tilapäinen takinkääntö äänestyksessä kummallisin perustein) vaan sotkivat prosessin hetkeksi.

Toivottavasti mitään uusia sekaannuksia ei enää satu, ja saadaan homma päätökseen tällä linjalla. Tätä kuntalaisten enemmistö haluaa, ja onneksi valtuustonkin. Demokraattisesti juuri kuten pitääkin.

3.5.2012 17:35

Kerro, mikä on kunnan enemmistön halu? Itsenäinen Siuntio vai liitos Kirkkonummen tai jonkun muun kanssa? Aikaisempaan kansanäänestykseen on enää kenenkään turha vedota, jos itsenäinen Siuntio ei ole realistinen vaihtoehto tulevaisuudessa kuten vahvasti tällä hetkellä näyttää.

3.5.2012 17:52

Aamen.

3.5.2012 17:51

Uudehko Ferrari on ainakin huhujen mukaan nähty Siuntion kirkonkylällä, kenellehän kuuluu?

3.5.2012 17:51

En tiedä, mitä kuntalaiset ovat mieltä muista vaihtoehdoista, eikä siitä nyt ole edes kysymys, vaan nyt puhutaan Lohja-liitoksesta. Nimenomaan siitä kuntalaiset äänestivät, ei itsenäisyydestä eikä muista liitosvaihtoehdoista. Tästä asiasta valtuuston enemmistö on nyt onneksi yleisen oikeustajun mukaisesti kuntalaisten kanssa samaa mieltä, vihdoin!

Muiden vaihtoehtojen selvittäminen on seuraava askel.

Joskus tulevaisuudessa voidaan sitten spekuloida olivatko sekä kansa että päättäjät oikeassa vai väärässä, mutta demokratia ainakin toteutuu parhaiten jos Lohja-liitosta ei tule. Se on yhteiskunnassa merkittävä ja päätöksenteon uskottavuuden kannalta suorastaan ehdoton juttu.

3.5.2012 19:30

Ja kun seuraavat selvitykset tulee, tulee uusi valituskierre, liitoksen kaataminen jne jne voit olla varma.
Kansanäänestyksessä oli vaihtoehtona myös itsenäinen Siuntio, tosin ensimmäisessä valtuuston
äänestyksessä se tieto oli jo vanhaa koska oli todettu ettei itsenäinen Siuntio ole mahdollisuus.
Kyllä nyt käydyt äänestykset ovat oikeaa demokratiaa, vaikka yhden äänen voitolla meni liitos läpi , siihen on muiden silloin tyytyminen.
Demokratiaa ei ole se että tahkotaan samaa asiaa niin kauan että joku saa tahtonsa läpi.
Neuvoa-antava kansanäänestys ei ole millään tapaa ollut valtuutettuja sitova, se on ollut vain yksi osa suuressa määrässä tietoa jota he ovat joutuneet kahlaamaan läpi ( ainakin ne ketkä ovat olleet vastuullisia työssään) ja sen perusteella tekemään päätöksensä.
Totuus on että Siuntiolla tulee olemaan edessä suuri tuntematon ja suuren suuret kustannukset.
Nuo liitosvastustajat saavat hoitaa sitten asiat kuntoon ja mun puolesta myös maksaa tuo lysti, hehän tämän ihanuuden saavat aikaan.
Onko mielestäsi kunnan itse tekemä päätös huonompi kuin se että valtio tulee ja sanelee mihin liitytään?

3.5.2012 20:37

Eikös valtuusto ole demokraattisesti valittu? Jos valtuusto nyt sitten päättää lain ja kunnan sääntöjen mukaisessa järjestyksessä olla liittymättä, ja kun vielä kansakin on samaa mieltä, en ymmärrä missä on ongelma. Kansan tahto toteutuu juuri kuten pitääkin.

3.5.2012 21:39

Anteeksi minkä mukaan päättää??? Tuo valtuuston kokous oli kaukana laista puhumattakaan että se olisi mennyt sääntöjen mukaisessa järjestykseessä ! Jos ole tsitä mieltä olet pihalla asioista.
Juu on valtuusto valittu demokraattisesti ja se on kaksi kertaa demokraattisesti äänestänyt liitoksen puolesta, viimenen valtuuston kokous oli kuin lastentarhan kevätrieha , sitä paitsi siellä ei äänestetty edelleenkään kuntaliitoksesta vaan lausunnosta kuntarakennetyöryhmälle.
Hiffaatko?? tuon pykälän alla jossa käsitellään LAUSUNTOA kuntarakennetyöryhmälle ei voida äänestää kuntaliitoksen perumisesta, onko vaikea tajuta???? KAKSI eri asiaa.
Kuulutko mahdollisesti RKP:n jengiin? Ajatusmaailmasi edustaa samaa tyhjyyttää kuin heillä.

3.5.2012 22:49

Kyllä valtuusto - onneksi tai valitettavasti, miten vaan, voi prosessin tässä vaiheessa päättää mitä haluaa. Ja kyllä, laillisesti. Jos joku päätös on laiton, siitä varmaan sitten joku valittaa. Jos ei valita, homma on kunnossa.

Ja vielä kerran, haluaisin mielelläni kuulla, miksi joku muu päätös kuin liittymättä jättäminen olisi oikeudenmukaisempi ja parempi ja millä perustella, kuin se jota kuntalaiset ja valtuuston varsinaiset jäsenet kannattavat. Hehän ovat just nimenomaan niitä jotka sinne on valittu - demokraattisesti.

Miten RKP tähän tai ylipäätään koko asiaan liittyy? Heitä en ole itsekään koskaan äänestänyt.

3.5.2012 18:12

Eipäs sitten muuta, kun selvitätte vaihtoehtoja esim seuraavat viisi vuotta. Onnea vaan kaikille siuntiolaisille, jotka tulette maksamaan nämä hölmöilyt. Mutta älkää järjestäkö enää kansanäänestyksiä, niillä saatte vain sellaisia tuloksia joita kysymyksenasetannalla halutaan saada.

3.5.2012 18:13

Jukkis on demokratiasta niin pihalla, ettei kenenkään kannata edes vastata. Mutta onko Ferrarista tietoa?

3.5.2012 20:14

Mitä ? Onko Siuntioon tullut joku äkki rikastunut??

3.5.2012 19:08

Täällä otettu hieman kantaa asiaan:
http://www.lansi-uusimaa.fi/keskustelut/106886

3.5.2012 19:26

Taitaa Ferrari Syödä tuoreita heiniä hevosten kanssa samasta laarista ja nukkuu yöt pilttuussa.

3.5.2012 20:16

jaa-a sen verran tiedän että hevosten pitäminen ei ole ilmaista ja tartte olla pirusti ylimääräistä jos silloin vielä varaa Ferrariin.
Paitsi jos on hyvä sponssi =)

3.5.2012 21:20

Voihan jösses ja sentään... etten tästä asiasta paremmin sano... mutta sanon kuitenkin = jösses ja sentään :-))))

3.5.2012 21:40

sentään jösses =)

3.5.2012 21:46

"sentään jösses =)"

Niinpä... päätin olla höveli :-)))))))))))

3.5.2012 23:52

Jee, Siuntioon on siis saatu oma Ferrari-talli. Onko siellä jo F-ykkösiä. Onko kukaan nähnyt Alonsoa tai Massaa maisemissa, vai luottaako talli ihan vaan testikuskeihin.
Aatelkaa mikä F1-kisa: Lähtö kirkolta Lohjan risteyksestä Evitskogin tielle, jyrkkä oikea Kynnarintielle, siitä vaan hana auki Sjundbyn kartanolle, tiukka oikea ja sillan ylityksen jälkeen urut auki ja kaikki pelissa kohti kunnantaloa. Sparbanken-shikaanin päätteeksi tiukka oikea ja Varucca-suoraa VR:n monttuun.
Loppuosa on löysää maaliin vedättelyä, jossa on syytä varoa peltoaukeita. Niillä aukeilla on valkoiset heinäpaalit vähissä, kun ne on kuulemma jaettu paikallisille ratsastustalleille.
Saisiko jees mieheltä vastauksen siihen, milloin Lotus ja Mersu tuovat pelinsä pilttuisiin. Niitäkin olisi kiva päästä ihmettelemään ja ihailemaan.

4.5.2012 01:46

Onko muuten miten laillista, että eräs liitoksen kannattaja, hyvin vahvastikin kannattava henkilö asuu itse todistettavasti Lohjalla, mutta pitämällä postiosoitteensa tyyliä "poste restante" Siuntiossa, saa äänestää liitoksesta. Eikö pitäisi olla ainakin jäävi, ellei peräti laitonta.

Tälle henkilölle iski aika paha vatsatauti tms. kun valtuusto kokoontui 23.4., taisi tartuttaa toistakymmentä kamraadiaan samalla...olikohan se ferrarin kyyti liikaa suolelle, mene ja tiedä?

4.5.2012 08:25

Taitaa olla sun aika ottaa tähän kyseiseen kannattajaan yhteys ihan itsenäisesti ja tarkastaa mistä oikeesti on kyse, niin selviää ne laillisuus asiatkin tältä osin!
Katotaas tohditko sen tehdä? Kerro sitten meille mitä sait selville.

Ei oo kuules mistään poste restanteista sun muista sumplimisista kyse.

4.5.2012 09:15

Taitaa olla sun aika ottaa tähän kyseiseen kannattajaan yhteys ihan itsenäisesti ja tarkastaa mistä oikeesti on kyse, niin selviää ne laillisuus asiatkin tältä osin!
Katotaas tohditko sen tehdä? Kerro sitten meille mitä sait selville.

Ei oo kuules mistään poste restanteista sun muista sumplimisista kyse.

4.5.2012 09:39

Koira älähtää kun kalikka kalahtaa?

4.5.2012 09:59

Taitaa olla vaan Ferrari-lakki? Lamborschinia jo löytyykin tässä muodossa. Merkillistä tässä
liitoshommassa vaan tämä Lohjan syyllistäminen. Jos pakolla Siuntio Lohjaan, on laitonta?
Vaan jos jätetään yksin LOSTIN loppuessa, taas laitonta? Eipä helppoa päätöksenteko Lohjal-
lakaan. Vaan onko Siuntion LOST-porukalla viiden vuoden irtisanomissuoja? Ei kai jos ei kun-
taliitosta? Ja yksi KHO;n päätös kai puuttuu? Valitusaikaa vielä.

Osallistu keskusteluun

Emme ota kommentteja vastaan viikonloppuisin. Voit osallistua keskusteluun jättämällä kommenttisi maanantain klo 8.00 ja perjantain klo 16.00 välisenä aikana.