Perussuomalaiset tähtää kolmen suuren joukkoon Lohjalla

Paikalliset
Kommentoi 50

LOHJA | Lohjalla syksyn kunnallisvaaleissa suurimmat tavoitteet on asettanut Perussuomalaisten puolue.

Ei enempää eikä vähempää kuin olla yksi kolmesta suurimmasta valtuustoryhmästä ensi kaudella.

Nykyisessä Lohjan kaupunginvaltuustossa puolueella on yksi valtuutettu, Riikka Slunga-Poutsalo, jonka mukaan on aivan realistista tavoitella suurten joukkoon.

– Ehdokkaita tulisi ovista ja ikkunoista, mutta kaikkia ei voida listoille ottaa. Joudumme karsimaan, josta siitäkin voi olla seurauksia, hän sanoo.

– Tästä tulee paikallispolitiikassa erittäin mielenkiintoinen ja jännittävä syksy. Perussuomalaisillahan ei ole samanlaista poliittista historiaa Lohjalla kuin esimerkiksi demareilla ja kokoomuksella, Riikka Slunga-Poutsalo sanoo.

Lisäpaikkoja mielivät muutkin, mutta jaettavaa ei paljoa ole, sillä vuoden vaihteen kuntaliitokset eivät tuo riittävästi asukkaita, jotta valtuutettujen määrä kasvaisi.

Karjalohjalta ja Nummi-Pusulasta tulee mukaan potentiaalisia ehdokkaita lähes joka ryhmään eli lohjalaisten paikat ovat entistä tiukemmassa.

Nykyisestä kaupunginvaltuustosta on jäämässä pois monta pitkään luottamustehtävää hoitanutta.

Nähtäväksi jää pysyvätkö paikat omilla vai tuleeko perintö jakoon ja kenelle.

Monet puolueet ovat ilmoittaneet panevansa kaikki koukut pyytämään eli maksimimäärän ehdokkaita.

Uuden Lohjan kunnallisvaaleista odotetaan mielenkiintoista kamppailua.

PAIKALLISET 4

50 kommenttia Kommentoi
Käyttäjän Seija Henriksson kuva
Seija Henriksson

Kommentit

22.7.2012 23:34

Hienoa kuulla, että Perussuomalaisia ehdokkaita on Lohjalla tarjolla.

Tuntuu kaiken aikaa, että tilausta todellakin sille on äänestäjäkunnan parissa. Tämä on ilmennyt lukuisissa keskusteluissa, mitä on tuttavapiireissäkin käyty.

Se, että "Perussuomalaisilla ei ole samanlaista poliittista historiaa Lohjalla kuin esimerkiksi demareilla ja kokoomuksella" on mielestäni seikka, joka on pikemminkin ihmisille positiivinen seikka!

Samaistuminen Perussuomalaisten arvomaailmaan on varmasti monelle ihmiselle ns. omaa sydäntä kuunteleva ratkaisu, kun ajattelee ympäröivää yhteiskuntaamme ja kaikkea sen todellisuutta.

Kyllä meidän tavallisten ihmisten ääntä pitäisi kuunnella paremmin. Varmaan hyviä edustajia löytyy puolueesta kuin puolueesta mutta tahtoo olla, että ns. pidemmän historian omaavilla puolueilla on omat rasitteensa, jotka sitovat hyvänkin ehdokkaan kädet monimutkaisilla tavoilla.

Minusta se kuulostaa hyvältä, kun puolueen arvomaailma tunnustaa "jokaisen ihmisen oman elämänsä asiantuntijaksi" ja, että "ajattelua ei voi ulkoistaa". Sitä asiantuntijuutta ja kansan syvien rivien ääntä/ajattelua pitäisi kuunnella ja olla edustettuna kunnallisessakin päätöksenteossa!

Tsemppiä ja nousua Perussuomalaisille! Sitä ihmiset ainakin odottavat kuin kuu nousevaa aurinkoa.

23.7.2012 10:32

Mahtasko Lohjalta löytyä niin paljon höynäytettäviä ihmisiä, että persut nousevat suureksi puolueeksi?

23.7.2012 10:41

Mikä se höynäytys on, jota Perussuomalaiset harjoittaisivat?

Mielestäni viime aikoina on yhä enemmän ja enemmän paljastunut, kuinka nämä suuret valtakunnalliset puolueet ovat höynäyttäneet ja edelleen höynäyttävät meitä suomalaisia, mm. EU- ja europolitiikassa.

Mielipidemittauksissa kansa on antanut Perussuomalaisten näkemyksille tukensa, kun taas hallituspuolueiden harjoittamalle vinoutuneelle EU-innolle sitä tukea ei ole herunut.

23.7.2012 11:11

Hieno homma, äänestä persu Lohjan valtuustoon ja EU-politiikka ja Euro-politiikka tulee kuntoon. Lohjallako ne sen päättää ja hoitaa?
Mitä persut ovat tähän asti tehneet? Huudelleet, kuinka vanhat puolueet sitä ja tätä. Persujen esitykset ovat olleet tasolla: "verot alas ja palvelut ylös"

23.7.2012 11:44

osaa tuon huutelun muutkin esim. Siuntion RKP, palvelut levällään ja puhuvat kuntaveron alentamisesta ja kiinteistöveron alentamisesta, että osaa ne muutkin puolueet saman.

23.7.2012 14:41

No, eikö tuo kommenttisi tyyli ole sitä asioiden yksinkertaistamista parhaimmillaan? ;-)

Ei kukaan ole väittänyt asioiden noin menevän, että paikallispolitiikassa päätettäisiin EU:hun liittyvistä asioista.

Mutta kunnallisvaaleissa on mahdollisuus ilmaista myös tukeansa niille oikeudenmukaisuuteen pyrkiville ratkaisuille, joita Perussuomalaiset arvot edustavat:
http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme

Äänestäjät voivat jo ajatella hieman etukäteen asioita nostamalla itselleen tarkeitä asioita edustavan puolueen kunnallisvaaliehdokkaita esille politiikkaan. Se voi olla joltakin äänestäjältä merkki siitä, että katsoo jo kohti eduskunta- ja EU-vaaleja. Ei kannata väheksyä paikallispolitiikkaa tässäkään suhteessa.

Toisaalta on niin, että hallitusvastuussa olevien puolueiden paikallistason edustajat ovat monesti kädet sidottuina valtakunnalliseen politiikkaan, jota oma puolueensa edustaa.

Mikäli pohdimme Lohjaa, niin eräänä konkreettisena kysymyksenä tulee olemaan Lohjan vapaaehtoisen kaksikielisyyden mahdollisesta jatkamisesta äänestäminen.

Mitä kantaa esim. valtakunnallinen Kokoomus edustaa? Se edustaa suorastaan kiihkeästi RKP:n ajamia kielipoliittisia tavoitteita. Jyrki Kataisen Rovaniemen puoluekokouksessa ilmaisema tuki pakkoruotsin puolesta oli suorastaan silmiinpistävän kiihkomielistä ja hänen yksi suurimmista kunnianhimoistansa puoluekokouspuheenvuoroissa kohdistui tähän nimenomaiseen kysymykseen.

Käynnissä on myös kokonainen Kansalliskielistrategiahanke, jota johtaa Jyrki Katainen. RKP:n tukemisesta on jopa tehty eräänlainen Kokoomuksen sisäinen kiristysase, jolla osoitetaan lojaalisuutta Jyrki Kataisen ja muun puoluejohdon linjaa kohtaan. Eri mieltä ei ole syytä olla, sillä Kokoomusnuoria on jo oman puolueensa taholta nimitelty "perussuomalaisuuden agenteiksi".

SDP on ihan vastaavalla tavalla sitoutunut omassa valtakunnallisessa politiikassa sitoutunut hyvin voimakkaasti Maarit Feldt-Rannan edustamiin Folktinget-arvoihin. SDP:n tukee pakkoruotsia ja muun muassa uudessa tuntijakouudistuksessa voitiin jo havaita opetusministeri Jukka Gustafssonin RKP-mielinen kädenjälki mm. ruotsinkielen opetuksen aloittamisen varhentamisella.

Muun muassa tässä erityisessä kysymyksessä on hyvin otaksuttavaa, että kyseisten puolueiden ja muidenkin hallituspuolueiden paikalliset edustajat tulevat mitä todennäköisimminäänestämään jälleen kerran vapaaehtoisen kaksikielisyyden puolesta paikallispolitiikassa.

Myös kuntauudistus sisältää runsaasti ns. kielipoliittisia painotuksia, jonka vaikutuksia voi lukea esim. täältä:
http://www.suomalaisuudenliitto.fi/Lehdet/Kuntauudistuksen_kielivaikutukset.pdf

23.7.2012 16:44

Ei tietenkään... mutta paikkaluku moninkertaistuu... ku nyt ollaan pelkän Potslungan varassa:-)))))))))))

23.7.2012 10:48

Näköjään ainakin yksi höynätettävä tavallinen tallaaja löytyy

23.7.2012 11:40

kokkarit, demarit siellä niitä höynäyttäjiä riittää. Lohjallakin herättävä todellisuuteen missä mennään, hienoa Perussuomalaiset.

23.7.2012 10:58

Ennemmin vaikka perussuomalaiseten Slunga-Poutsalo kuin Lanne Jaakkonen!! Takinkääntäjä ja tarinankertoja.

23.7.2012 12:52

Toivottavasti persut ei menesty, jotta pystyttäisiin asiallisesti keskustelemaan kunnan asioista, eikä joka paikkaan tarvitsisi vetää EU:a. Persuthan ei asialliseen kommentointiin tunnetusti pysty.

23.7.2012 13:36

Aivan, kyseessä on kuitenkin kunnalisvaalit ja toivon sydämestäni etten näe niiden aikana yleisöpalstoilla keskustelua siitä, kuinka oikeassa Soini oli kun tiesi saman kuin kaikki muutkin euro-kriisistä.

23.7.2012 13:44

Nii no mitä kukin pitää asiallisena keskusteluna... Itse kokenut muiden puolueidenkin kohdalla, ettei sieltä tule muuta tekstiäö kuin ympäripyörteätä asian pallottelua.
Tai kommentteja tyyliin " kyllä asiat järjestyy...", ihmettelen vaan usein että miten kun ei vastauksia saa lypsämälläkään.

23.7.2012 14:58

kari kallonen ortehx lohja immula pusikkoo kaikille

23.7.2012 15:31

Kallone muovikupit on pusikoiden saastetta!!!

23.7.2012 15:19

"Absolyttinen fakta" on, että Ps- puolueen jäsenmäärä Lohjalla on vuodessa lisääntynyt yli 500%. Ei tarvitse olla mikään ennustaja jos ennustaa puolueemme nousee vaatimattomasti kolmen suurimman joukkoon. Puolueemme on vaalinut palveluiden saatavuutta ja toimivuutta.
Lohjan perinne puolueet, mukaan lukien lannen juokkosen poppoo, ovat ryssineet niin pahasti, että tuohon joukkoon ei Lohjanseudulla usko kukaan.
Niin, eikä muiden puolueiden pajunköyttä ei syö enään enään kukaan!!!!!!

Muutama päivä sitten joku nimmari kirjoitti, että suomalaiset ovat hulluja maksaessaan siestamaiden pankkilaitosten velat.
Ei suomalaiset ole hulluja vaan valtaapitävät puolueet. PerusSuomalaisten puolue on vastustanut tuota suota aina, puolueemme edustaa Suomen kansalaisten hyvää tahtoa.
Hoidamme asuinypäristömme yhteisiä asioita. Ymmärrämme oikein hyvin, että alueellamme on tehtävä yteistyötä.
Tulemme olemaan yhteistyöhaluisia, mutta määrätietoiseti Lohjan talousalueen ja asukkaiden ja edun valvojia. Lohjanseudun Perussuomalaisten paikallisyhdistyksessä on kyllä tilaa uusille jäsenille, TERVETULOA.

23.7.2012 16:47

Kyllä maailma pelastuu... tai ainakin Lohja... kun Potslunga ja Palonauska saavat kunnan asiat rullaamaan syksyllä:-))))))))))))))))

23.7.2012 17:29

Puolueessamme on valtavasti fiksuja itse ajattelevia ihmisiä.
Lohjan PerusSuomalaisten paikalliisyhdistys ei ole yhden eikä kymmenen ihmisen varassa.

23.7.2012 17:31

Noh... katsotaan nyt sitten... ensin vaalin tulos syksyllä... ja sen jälkeen valittujen valtuutettujen työn jälkeä...

23.7.2012 19:33

Toivotan perussuomalaisille näin entisenä lohjalaisena enemmän kuin onnea tuleviin kunnallisvaaleihin.

Muuttaisin mielelläni takaisin Lohjalle, mutta niin kauan kuin siellä on päättäjiä joiden mielestä jo suunniteltu ja lohjalaisten veronmaksajien maksama logo: "Lohja. Suomalaisten onneksi" on millään mittapuulla rasistinen, niin turha toivo.

23.7.2012 20:48

Perussuomalaiset ovat suvaitsevaisia. Maahan muuttaneiden on saatava oikeasta työstä oikea palkka ja veroluontoiset maksut on suoritettava myös työnantajien.

23.7.2012 22:17

Eipä uskoisi kun seuraa PerSujen ek-ryhmän jäsenten ulostuloja... vai onko vain ykkösmesun puheilla painoa ja muut ovat viihdetaiteilijoita... tai hällä ja väliä.

23.7.2012 23:06

Kaikella kunnioituksella TARKKAILIJA mutta monesti unohdetaan nuo muiden puolueiden eduskuntaryhmien "ulostulot" ja "töppäilyt". Niitähän riittää suorastaan pilvin pimein. ;-)

Ei yksikään puolue ole osaton siitä inhimillisyyden kirjosta mitä me ihmiset yleensäkään edustaisimme. Se on sitten eri asia, kuka milloinkin valitaan ns. median silmätikuksi itse kunkin kansanedustajan edesottamuksista.

Uskon, että Perussuomalaisissa yksittäisen kansanedustajan, valtuutetun ja jopa jäsenenkin ääni painaa enemmän, kuin monien muiden puolueiden sisäisessä todellisuudessa. Siinä mielessä tuo luonnehdinta "vain ykkösmesun puheilla painoa ja muut ovat viihdetaiteilijoita" ei oikein osu Perussuomalaisten kohdalle, vaan sopii paremmin kuvaamaan muita puolueita, esim. Kokoomus ja SDP.

Muistelisin, että jopa Alho (sd.) kokeneena poliitikkona on tuonut julkisuudessa esille tämän epäkohdan, että omaa ääntänsä ei saa esille omassa puolueessaan varsinkaan valtakunnan tasolla.

23.7.2012 23:09

"Kaikella kunnioituksella TARKKAILIJA mutta monesti unohdetaan nuo muiden puolueiden eduskuntaryhmien "ulostulot" ja "töppäilyt". Niitähän riittää suorastaan pilvin pimein. ;-)"

Ei pure tuo 5-vuotiaiden hiekkalaatikkoselitys "kyl muutki teki ku vaan mä".

23.7.2012 23:23

Ei kyseessä ollut mikään hiekkalaatikkoselitys, vaan muistutus inhimillisestä todellisuudesta.

Ei tätä totuutta ole pakko hyväksyä tietenkään, jos ei tahdo.

Mitä tulee hiekkalaatikkoselityksiin, niin eräs versio on sekin, että porukalla valitaan se syntipukki kaikkeen ja sanotaan "ei me mitään tehty, vaan tuo yksi".

23.7.2012 23:24

Kyllä sitä pitää pistää kaikki samalle viivalle eikä vaan aina takertua Perussuomalaisten tekemisiin.
Kyllä sitä vois joskus puuttua Kokoomuksen ja muidenkin puoluiden, RKP:sta puhumattakaan, sanomisiin ja tekemisiin, mutta ei kun ollaan niin tabuja jotta. Kermaper....tä jotka ei kestä arvostelua.
Perussuomalaiset vaan uskaltaa sanoa asiat suoraan kansankielellä toisin kuin noiden muiden puolueiden sepittäjät.

23.7.2012 23:29

Muiden puolueiden kansanedustajia ei ole tuomittu kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, PerSujen on.

23.7.2012 23:41

Ei olekkaan kun ei kukaan uskaltaisi edes puuttua muiden kuin Perussuomalaisten tekemisiin, auta armias kun jonkun kokkarin sanomisiin tai tekemisiin yritettäsiin puuttua samalla tavalla niin jo olis maailmanloppu lähellä. Osa asioista halutaan tulkita eritavalla kuin mitä ne on tarkoitettu ja taas saadaan huimat jutut ja ollaan otsikoissa. Media sortaa Perusuomalaisia ja uutisoi sesnsaatio hakuisesti.

23.7.2012 23:46

Kyllä näin on!

24.7.2012 07:25

Rikoksesta tuomittu on rikollinen puoluekannastaan riippumatta... poliittinen vastenmielisyys on eri asia... se on mielipide... johon meillä kaikilla on oikeus... ainakin toistaiseksi.

24.7.2012 09:12

Tuo meni naulankantaan.

24.7.2012 09:21

Kiittää hän:-)))))

23.7.2012 23:44

Täällä oiski mielenkiintosta luettavaa, joita kannattais tavata hiukkasen noin yleissivistyksenkin vuoksi:

http://www.seppohauta-aho.net/Voiko%20Sauli%20Niinistoon%20nyt%20luottaa.pdf

ja täällä hieman erilaista näkökulmaa:
http://koti.mbnet.fi/jorjaa/historia.php

Aikamoisen jekutuksen kohteena on SDP, Kesk. ja Kok. pitäneet Suomen kansaa EU-asioita puuhastellessaan.

Kannattaa todella perehtyä!

24.7.2012 00:38

Pitäisiköhän Persujen ennen vaaleja varmuuden vuoksi tarkistaa ehdokkaidensa rikosrekisteri? Samaa toivoisi tietysti muiltakin puolueilta.

24.7.2012 09:35

Mitenhän tuo oikein onnistuu?
http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/18203.htm

Oishan se suotavaa kautta puoluekentän mutta ei käytännössä liene niin yksinkertanen juttu.

24.7.2012 11:48

Kuka on vaalikelpoinen?

Vaalikelpoinen eli kelpoinen ehdokkaaksi kunnallisvaaleissa on henkilö,
1) jonka kotikunta kyseinen kunta on,
2) jolla on jossakin kunnassa äänioikeus kunnallisvaaleissa ja
3) joka ei ole holhouksen alainen (vajaavaltainen).

Vaalikelpoisuuden rajoituksista säädetään kuntalain 34 §:ssä.

Eli mahdollinen rikosrekisteri ei ole mikään este tulla valituksi kunnanvaltuustoon. Se on sitten äänestäjistä kiinni, miten he tällaiselle tapaukselle luottamuksensa antaisi...

24.7.2012 10:33

Toivon persuille vastuullisuutta edes kunnallispolitiikassa.
Soinihan kieltäytyy vastuusta niin pitkälle kuin perustuslaki sallii.

24.7.2012 11:05

Toivossa on hyvä elää... sanoi lapamato... Lohjan valtuustossa ainakin tämä ainokainen Persu-pelle, Potslunga, antaa oivallisen kuvan PerSujen vastuullisuudesta... hän on jopa Pajuojaakin surullisempi esimerkki... ja se on jo paljon se.

24.7.2012 17:18

ai joo...sehän oli terveysasemien karsimistakin vastaan...

24.7.2012 17:39

Höh... tietysti... ja jos se sais yksin päättää ni ois puukoulu jokaisen talon kivijalassa:-))))) ja Lohjalle matkustamiseen tarttettas passi ja viisumi... se koskis tietty kansa Lohjalta matkustamista:-))))))))

24.7.2012 19:22

Hei kaverini Tarkkis, miten voi olla PUUKOULU talon kivijalassa? Montako tällaista Lohjalta
löytyy? Ja miten ne Lohjan Kiviniemenkadun bongaukset: Linnut, kasvit, marjat, sienet. Joko on vihko täynnä? Pääsee pian valtakunnalliseen joukkoon STTK;n eläkeläisten sarjassa. Siellä
me kilpailemme. Etkä pärjää vittuilussa.

24.7.2012 19:39

Rikoksesta tuomittu lienee tietyn aikaa rekisterissä. Jos tuomio sovitettu, niin tämä rikollisuus
päättyy samalla. Rikosrekisterikin putsaantuu nollille aikaa myöten. Kuten kaikki synnit.
Joka meistä synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven!

25.7.2012 08:32

Mihinkä viiva vedetään, nimittäin mikä on rikos jonka jälkeen ei ehdokkaaksi pääse? Onko tässä puoluekannalla väliä? Persujen tosin pitää olla täysin nuhteettomia...

25.7.2012 13:26

Kukin puolue päättää täysin itsenäisesti ehdokasasettelustaan. Mitään estettä sille, että esimerkiksi murhamies tai miljoonakavaltaja nimetään ehdokkaaksi ei - tietenkään - ole... kuten nähty on.

25.7.2012 14:10

Tehkää lisää puolueita. Nykyisissä ei ole yhtään, joka puolustaisi oikeasti suomalaisten etuja, myös sosiaalipolitiikassa ja maanpuolustuksessa. Perussuomalaiset luulevat suomalaisten pärjäävän puolustuksessa omillaan. Pärjäävät puoli päivää jos tosipaikka tulee. Vanhat puolueet ovat kaikki ryvettyneet hukatessaan kymmeniä miljardeja kun euro tulee kaatumaan. Vanhukset, sairaat ja lisääntyvä työttömyysarmeija sitä sitten ihmettelevät ja jäljelläolevat työllistetyt maksavat.

25.7.2012 14:19

Joo... tehdäänpäs tosiaankin niin... perustetaan me kaikki ittelemme oma puolue... ni ei tuu riitaa puoluekokouksessa... ellei perustaja oo jakomielitautinen, juu:-)))))))))))

25.7.2012 18:52

Tarkkailijan puolue voisi olla Tarkat ja Korpraalin Korpit. Taitaa vaan olla optimismia
kirjoittaa näitä monikossa?

25.7.2012 20:08

Mä oon sen verran tiukka et meille ei ihan kuka tahansa pääsiskää jäseneks, joo:-))))))))))))))

26.7.2012 14:40

Mistähän PS:n listoille pääsee jos haluaisi mukaan ehdokkaaksi?

26.7.2012 14:43

No voi hyvät hyssykät... sä sovit niille ehdokkaaks ku nenä päähän... soita tai mailaa sille PerSujen ainoolle Lojå-valtuutetulle = Potslungalle... siitä se lähtee... ja puh.nroa en eti, eti ite:-)))))))))))))

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.