Päättynyt Presidenttipeli povaa Väyrystä, Lipposta tai Haavistoa toiselle kierrokselle

Paikalliset
Kommentoi 159

Suomen Lehtiyhtymän lehtien leikkimielinen Presidenttipeli on päättynyt. Pelin lopputuloksesta voi päätellä, että jos presidentinvaalissa tulee toinen kierros, sille pääsystä kilpailevat Sauli Niinistön lisäksi tiukimmin Paavo Väyrynen, Paavo Lipponen ja Pekka Haavisto. Oikeat vaaligallupit eivät ole toistaiseksi antaneet Lipposelle mitään mahdollisuuksia toiselle kierrokselle.

Muiden ehdokkaiden osalta Presidenttipeli antaa tutkimuksia mukaelevan tuloksen, ja näyttää siltä, että heidän kannatuksensa jää selkeästi edellä manittua nelikkoa vaatimattomammaksi. Esimerkiksi viime keväänä "isoa jytkyä" juhlineella Timo Soinilla näyttäisi olevan vain muutaman prosentin kannatus sekä tutkimuksissa että Presidenttipelissä. Peliin osallistuttiin noin 2000 tekstiviestillä.

Kenties tämä leikkimielinen peli antaa myös muistutuksen demokratian luonteesta. Kaikkia mielipidetutkimuksia jo vuosia johtaneen Niinistön kannattajien on syytä muistaa, että vaalitulos syntyy vain äänestämällä  Pelkillä tutkimustuloksilla ei vielä tule valituksi mihinkään.

Presidenttipeli synnytti tavattoman vilkkaan nettikeskustelun, johon tuli pitkälle yli 350 kommenttia. Suomalaiset ilmeisesti kunnioittavat kaikkea presidentinvaaliin liittyvää, koska lähes kaikista nettikeskusteluista tuttuja ja poistamista vaativia törkykommetteja kirjautui hyvin vähän.

Sen sijaan suomen kieltä ymmärretään ihan normaaliin tapaan lukijan omasta näkökulmasta riippuen erilailla. Esimerkiksi se, että Presidenttipeli-jutun otsikossa oli lause "Marssiiko Niinistö presidentiksi?" tulkittiin kahdella täysin päinvastaisella tavalla. Jotkut olivat sitä mieltä, että siinä mainostetaan Niinistöä ja jotkut sitä mieltä, että siinä asetetaan Niinistön valinta kyseenalaiseksi. Samoin se, että Paavo Arhinmäki on jutun kuvituksessa ikäänkuin ensimmäisenä ja hieman erillään muista tulkittiin hänen suosimisekseen.

Leikkimielisen Presidenttipelin tarkka jakauma oli seuraava. Paavo Väyrynen 40 prosenttia, Sauli Niinistö 23 prosenttia, Paavo Lipponen 14 prosenttia, Pekka Haavisto 12 prosenttia, Timo Soini neljä prosenttia, Sari Essayah kolme prosenttia, Paavo Arhinmäki kaksi prosenttia ja Eva Biaudet yksi prosentti.

Presidentinvaalin varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 22. tammikuuta. Jos kukaan ehdokkaista ei saa yli 50 prosentin kannatusta järjestetään toinen kierros sunnuntaina 5. helmikuuta kahden ensimmäisellä kierroksella eniten ääniä saaneen ehdokkaan välillä.

159 kommenttia Kommentoi
Kari Lehtimäki

Kommentit

18.1.2012 12:43

Hauska tapa käsitellä presidentinvaalia, on oikein että tätä tärkeää asiaa käsitellään monelta kantilta, vaikka sitten pelin avulla. Toivon että äänestäjät muistavat sitä oikeaa ääntään antaessa päätöksen tärkeyden. Sauli Niinistö esiintyy kaikissa gallupeissa ja kyselyissä aina varmana voittajana, mutta luulenpa että jos ihmiset muistaisivat mitä hän on ajanut, tulos olisi toinen. Täällä on siitä asisasta tärkeä muistutus:

http://sites.google.com/site/presidentinvaali/

18.1.2012 13:49

Niinistö jää ulos!!! otsikosta päätellen.

18.1.2012 14:13

No löytyihän vihdoinkin edes jokin galluppi, jossa Lipponenkin pärjää edes jollain tavalla. Ettei vaan Lehtiyhtymällä ole oma lehmä ojassa ?

18.1.2012 14:54

Aika erikoista kirjoittelua taas yllä: "..jos presidentinvaalissa tulee toinen kierros, sille pääsystä kilpailevat Sauli Niinistön lisäksi tiukimmin Paavo Väyrynen, Paavo Lipponen ja Pekka Haavisto." Miksi ei kirjoiteta, että tämän gallupin mukaan toiselle kierrokselle menisi eniten ääniä saanut Paavo Väyrynen, ja häntä vastassa olisi toiseksi tullut Sauli Niinistö."? Kysehän on tämän gallupin tulosten julkistamisesta. Tarkka jakauma on ikäänkuin piilotettu kirjoituksen loppuun tuomatta sitä muuten ilmi.

19.1.2012 08:33

Siksi ei kirjoiteta, että "toiselle kierrokselle menisi eniten ääniä saanut Paavo Väyrynen", koska sillä ei ole mitään totuuspohjaa. Väyrysen änkyrä-vänkyröinnin, takinkäännön ja muun Väyrystelyn tuntee ja muistaa tässä maassa liian moni, joten hänellä, samoin kuin muillakaan menneisyyden miehillä (Lipponen, Soini) ei ole pääsyä Suomen presidentiksi. Kannatus ei riitä voittamaan vastustusta, ellei kansaa vaihdeta.

18.1.2012 16:36

Aika nolo tulos kokoomuslaisen lehtikonsernin järjestämänä - Niinistö ei pääse toiselle kierrokselle!

18.1.2012 17:18

Eiköhän siinä käynyt juuri päinvastoin. Väyrysen fanipojat rahoittivat tässä oikein mukavasti, sanonko minkä puolueen ehdokkaan, seuraavaa kunnallisvaalikampanjaa.
Mitä Paavon, tai kenen tahansa toiselle kierrokselle pääsyyn tulee, juhlitaan sitä porukalla sitten sunnuntai-iltana.

18.1.2012 17:30

Kylläpä Lipponenkin otti hurjan spurtin viime metreillä. Aika noloa lehtikonsernin kannalta, että tällaisen äänestyksen - vaikkakin "leikkimielisen" - tulosta voi noin raskaasti lyhyessäkin ajassa manipuloida.

18.1.2012 18:23

Sellainen on "kalluppi" minkälainen on pääomistajakin.

18.1.2012 18:27

Miten niin peli oli leikkimielinen ?
Selvää pässinlihaa.. Galluppi kuin galluppi tai Taloustutkimus tai Aapo.
Tulos puhuu puolestaan.

18.1.2012 18:33

Vaalien tulos tässä alkoi askarruttaa. Monenlaista vallanhaluista on ehdolla Suomen presidentiksi. Saa nähdä, mitä tarjoaa Väyrynenkin presidenttinä? Paavolla on päättymätön vallanhalu. Ehkä aikanaan tuonpuoleisessakin alkaa vielä kisailla vallasta?

Ovat nuo mielettömän tuntuiset vaalit, että jo voi vaikka mitä höperyyksiä alkaa mietiskellä. Alkaako esimerkiksi vallanhaluinen Paavo V. uutena Suomen presidenttinä haluta myös Venäjän keisariksi? Pyrkiikö siihen postiin ystävineen, ystävättärineen peräti asevoimin?

Minkalainen on Niinistö Suomen seuraavana presidenttinä? Hänhän kavereineen on sotahullujen puoluetta. Se ei kummaa ole, jos Sauli N., tuleva Suomen presidentti sotilasliitto Nato ja muine kavereineen alkaa haluta myös Venäjän keisariksi ja tietystikin aseiden avulla.

18.1.2012 19:51

Onneksi vain puolet ehdokkaista on näitä sinun sotahulluja, armeijan käyneitä.

18.1.2012 20:49

Suomen puolustamiseen kaikki ehdokkaat kuitenkin - ja onneksi - suhtautuvat hyvinkin myönteisesti... nimmari "kettusesta" en olis niinkään varma... mut eihä puolustussota yhtä huuhaapellee kaipaa.

19.1.2012 00:05

Tarkkailija elää kylmänsodan aikoja ja haahuilee Natoa. Totta kai Suomi tarvitsee uskottavan puolustuksen, kuten Venäjä, Kiina ja USA. Kyllä Venäjän ja USA:n johto ilmoittaisi huolestuneena Suomen poliittiselle johdolle, jos puolustusvalmiuksemme alenisi. Nyt Tarkkailija kuitenkin puhuu jo puolustussodasta.
Kas, näyttääkin siltä, että kokoomuslainen Tarkkailija tietää hyvin tuosta Maanpuolustuskorkeakoulusta tilatusta "epävirallisesta raportista", joka on selvä johdattelu Natoon Ruotsin kanssa. Ruotsissa on asiasta uskallettu tuottaa enemmän materiaalia, kuten Till Bröders -kirja, joka on suorasukainen esitys Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyden tarpeellisuudesta.
Presidentin vaalin jälkeen, Niinistö oletettuna voittajana, tuo näyttävästi esille suuria turvallisuusuhkia ja pitää tärkeänä Natoon liittymistä. Puhuuhan hän jo nyt kansanäänestyksestä, joka on edellytys Nato-jäsenyydelle.
Kansasta 70% vastustaa jäsenyyttä, joten Tarkkailijan puheet puolustussodasta on vain säälittävä yritys manipuloida. Puolustussotaa ei tarvita, jos äänestää jotain muuta kuin Niinistöä.

19.1.2012 00:18

"Tarkkailijan puheet puolustussodasta on vain säälittävä yritys manipuloida. "

Hölöhölö.

18.1.2012 19:14

Toivottavasti ei Lipponen tai Haavisto pääse on jo tarpeeksi saanut hävetä demari presidenttejä ja Tarjaa hui prkl.

18.1.2012 19:17

Voi hyvää päivää! Gallupeilla saadaan taas kansa kohisemaan ja vielä kerran muokkaamaan mielipidettään ehdokkaasta - media tekee taas tehokasta työtä ;-)

18.1.2012 21:03

Tulee kunnon kakkoskierros. Väyrynen nousee Niinistön vastaehdokkaaksi. Paavo V:n loppukiri on raivokas. Oulun ja Lapin vaalipiireissä on äänestetty reilusti aktiivisemmin kuin eduskuntavaaleissa. Tähän perustan väitteeni.

18.1.2012 21:11

Öhömmmmmm.. no totanoin... vaik koko Tundran ja Kepulandian jengi äänestäis Vladi-Väykkyä - mitä ne ei tietenkään tee - ni se ei pääsis :-) ...kas ku äänet ei riitä :-)

18.1.2012 22:18

Tarkkailija on tarkkaillut vain omia ennakkoluulojaan. Uusimpien gallupien mukaan Väyrynen ja Haavisto ovat tasoissa. Sen jälkeen Paavo V on varmasti kasvattanut kannatustaan. Se näkyy kepukuntien äänestysaktiivisuuden nousussa viime keväästä.

Tosiasiat tosiasioina: en kannata Väyrystä mutta kyllä hän kakkospaikan ottaa. Haavisto ottaa sen paikan kotonaan.

18.1.2012 23:54

Jos ny kummiski katottas se vaalin tulos ekaks :-)

18.1.2012 21:28

Niinistö on isokenkäisten juoksupoika,yli milj.E on käytettävissä vaalityöhön,tulee mieleeni Amerikan vaalit,kun Bush valittiin,siinäkin isorikkaat saivat sen aikaan,olen itse kokoomuslainen,mutta en ole missään vaiheessa ollut Niinistön kannalla

18.1.2012 22:00

Paavo - maan nykyisen tilan jatkuvuutta.
Niinistö - nato, pankkien keinottelua, tasavero, rikkaiden mies.

19.1.2012 16:38

ei se logo siinä ole mersu. se on opel. Vieläkin ihmetyttää, Berlusconi - että suivaantui Saksalle ja EUULLE, kun tohdittiin Italian päinkaikkeaministerille huomautella. Aivan juurikasvuoperaation läpikäyneenä samalla vastaanotolla olisi kyl pitänyt orvaskesiä syvemmälle porata. Ihan vaikka siksi, että tuo juurikasvuongelma on italian ex "PÄÄ" ministerille noloa, koska mustilla autoilla saapuu hän aina SAKSALAISILLA autoilla. TV Monde ja Deutsche Welle -kanavat dokumentoivat hyvin nämä mokat. Berlusconi on sitä mieltä edelleen, että Italia on paras maa. Ja rahapuolikin on mafian ansiosta kunnossa. Ja ruoka hänellä on superia verrattuna vaikka Suomen presidentin pöperöihin.
Miksi Eurooppa ei johtajineen kykene huutoon " Tuolla elostelijalla ei ole vaatteita . "
Toki on kyllä itsekin tuon porealtaissa myöntänyt. Että on helpompaa olla vaatteitta 17 vuotiaiden nuorten kanssa. Huh, hieno juttu, että Italia väänsi väkisin tuon roskan pois. Eurooppa haluaa, että myös berlusconi ymmärtää sammutella huonossa valossa olevat mediabusinekset. Ottaisi töpselit pois, ja siirtyisi Italian johtoon taas jonkun sisiliaisen Mafioson roolissa. Nimen hänelle voi Italian hallitus sitten yksimielisesti antaa. Don joku.
Ihan karmealta tuntuu nyt Suomen presidenttiä valitessa, että mitä tapahtuisi, jos joku ennakkosuosikki helikopterista kuvattaisiin salaa, kun on omalla rahalla ostetussa porealtaassa,
omalla terassilla, lepäämässä . Lepäämässä kiertueistaan ja kaikenkarvaisista tenteistä.

18.1.2012 22:05

Miksi maailmalla suosittua homopresidenttiehdokasta on heti korjattu?
Homous ei ole synttiä! Edes presidentille! Vai onko Suomi jo osa Neuvostoiittoa?

18.1.2012 22:43

Jos elettäisiin Brezhnevin aikaa ja Haavisto olisi presidentti, niin lehdissä olisi kuvia, kuinka Brezhnev ja Haavisto pussailisivat.

18.1.2012 22:06

Hävetkää elsinkinyytiset! tämä on vielä vapaa maa muuten!

18.1.2012 22:09

Noh jos helsinkinyytisissä saa mainita vain heterojen niinistöä ja lipposta niin olkoon! Kyllä kansa valitse niin kuin käsketään!

19.1.2012 00:41

Jos eläisimme Breznevin aikaa, Tehtaankadulta olisi jo annettu ohjeet nimittää Väyrynen virkaan. Mutta eikö se Paavokin tänään, ja vielä oikein näköradiossa, kehoittanut kansalaisia olemaan muistelematta menneitä.

19.1.2012 03:16

Ennemmin Lipponen olisi ollut Brezhnevin suosikki kuin Väyrynen. - Kylmän sodan jälkeisenä aikakautena Itämeren kaasuputken edistämiskonsulttina oli Lipponen eikä Väyrynen.
- Lisäksi nuoremmista poliitikkosukupolvista todennäköisesti olisi löytynyt innokkaita Tehtaankadun suosioon pyrkijöitä.

19.1.2012 06:35

Hyvä ja hyvin perusteltu kanta. Mutta sopii myös muistaa, että molemmat paavot olivat vielä tuolloin juuri näitä mainitsemiasi nuoria. Lipponen on kuitenkin tunnetusti isänmaan etujen puolustajana järkkymätön, kuin peruskallio. Tämä olisi siten ollut vaikea tapaus ohjailla. Mutta tämä toinen, joka on tehnyt itsensä tunnetuksi myös väsymättömänä oman edun tavoittelijana, olisi ollut helposti ohjailtavissa.

19.1.2012 11:29

Ei Tehtaankadun käskytys toiminut Karjalaisenkaan kohdalla, ja Paavon - tuttavallisemmin tämän Vladi-Väykyn - on syytäkin kehoittaa olemaan muistelematta menneitä.
=
”1989: KGB:n Helsingin päällikkö Viktor Vladimirov oli merkittävimpien suomalaisten ”kotiryssä”. Väyrynen kertoi Karjalaiselle lähettämässään kirjeessä, miten Vladimirov tarjosi apuaan Karjalaisen presidenttikampanjalle.
-Minä esitin hänelle (Vladimiroville) ajatuksen, että ensi vuoden tavaranvaihtopöytäkirjassa syntyvät vientiongelmat voisivat olla sopiva kohde, jos löytäisimme jonkin keinon, esim. öljyntuonnin lisäämisen, tämän ongelman hoitamiseen, Väyrynen kirjoitti kohukirjeessä. Eduskunnan perustusvaliokunta totesi Väyrysen toimineen varomattomasti, mutta ei lain vastaisesti.”

19.1.2012 11:32

"Ei Tehtaankadun käskytys toiminut Karjalaisenkaan kohdalla, ja Paavon - tuttavallisemmin tämän Vladi-Väykyn - on syytäkin kehoittaa olemaan muistelematta menneitä."

Hölö hölö...

19.1.2012 11:45

Hyvää nähdäkseni olisi, jos Väyrynen voittaa tämän vuoden 2012 "tahtoo presidentiksi" taiston.
Hän on paras vaihtoehto noista sangen huonoista ehdokkaista.

Ehdokasasetteluissa meni nyt siten, etteivät he hyvät, joista olisi tullut hyviä presidenttejä lähteneet kisaan laisinkaan.

Niinistö on ajan hengen mukaan suosittu, mutta hänen taakkanaan on räikeä sotahulluus. Mitä se muuta on hänen Natoon haluaminen? Ei se ole samaa kuin asevelvollisuuden suorittaminen Suomen armeijssa. Hän edustaa myös ahneitten ja häikäilemättömien puoluetta. Myyvät vaikka isoäitinsä rattotytöksi rahasta. Eivät ole koskaan huono-osaisen asialla, mutta huono-osaisen ruokakupilla kylläkin häikäilemättömästi rohmuavat.

Haavisto on ulkoiselta olemukseltaan selvästi kivoin noista ehdokkaista, jopa valtiomiesmäinen. Mutta, ikävää, hän on homo poikia. Se ei ehkä ole hyvä asia. Sehän olisi pitkän matkan palaamista menneeseen, historian hämärään. Vertaan tässä siihen, että antiikin ajan spartalaiset sotilaat olivat järkiään homopoikia.

Naispresidenttiä ei nyt onneksi ole tulossa presidentiksi. Naisille on tyypillistä puolueellisuus. Ovat siis tasa-arvoa vastaan. Tosin tasa-arvo sinänsä on mahdoton asia toteutua.

Olisin odottanut, että ehdokkaat olisivat ottaneet selvästi kantaa presidenttikauden pituuteen. Nykyinen kuusi vuotta on kertakaikkiaan liian pitkä. USA:n neljä vuotta presidenttinä olisi hyvä malli kauden pituudesta.

19.1.2012 12:00

Käykö niin, että vasemmalla olevilta ja persuilta menee sormi suuhun: ketä 2. kierroksella kehtaisi äänestää vai jättääkö porvarien murheeksi. Näkyy varmaan 2. kierroksen äänestysprosentissa, koska monelle varmaan ihan sama hailee onko se Niinistö, Haavisto vai Väyrynen. Porvareita kaikki ja kun porvaria ei äänestetä niin jäädään kotiin. 2. kierroksen äänestysprosentti sen kertoo.

19.1.2012 12:30

Siksi kannattaakin äänestää Soinia, ettei tarvitse tuhlata ääntään porvariehdokkaaseen. Ei se sen kummempaa ole. Saataisiin siinä samalla kerrankin oikea työväen etua puolustava presidenttikin.

19.1.2012 12:33

Vajaalla 10%:n kannatuksella ei saada ku jokunen lööppi :-)

19.1.2012 12:59

Tuon prosenttiluvun perusteella työväkeä on 10% ja loput 90% on porvareita.

19.1.2012 14:12

Anteeks vaan, mutta suurin osa työväestäkkin on sen verran viisasta porukkaa, ettei mitään tyhjänhuutelija-soineja äänestä. Vai miten se on tuo timon vastuunkanto, kun ei edes hallitukseen uskaltanut mennä? Jopa Väyrynen on suoraselkäisempi, vaikka takinkääntäjänä on sekin kunnostautunut.

19.1.2012 18:07

Timopa ei takkiaan kääntele, häntä uskaltaa äänestää ja hän ajaa oikeaaa asiaa. Ei vain saanut eduskuntavaaleissa aivan riittävästi ääniä - vielä. Vaan seuraavalla kerralla rysähtää kunnolla (alkurysäys on jo syksyn kunnallisvaaleissa) ja sitten me saadaan suomalaisen työläisen puolta pitävä pääministeri eikä mitään suomalaisten rahoja ulkomaille lapioivaa porvaria. Presidentinvaali on yhtä tyhjän kanssa. Eihän presidentillä, jolta on otettu valta pois, ole mitään virkaa.

19.1.2012 12:36

Mitenkähän sosiaalinen taituri Haavisto selittää parhain päin nyt (ts. vihdoinkin) esiin kaivetut tiedot hänen opintojensa "laajuudesta":

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/polkomfi/professori-haavisto-otaksun?kommenttisivu=6#kommentti-293

19.1.2012 12:44

Ainoo "pääsyvaatimus" haussa olevaan hommaan on et ehdokas on syntyperänen Suomen kansalainen.

19.1.2012 13:07

Väyrynen on valtioteteiden tohtori, Soini on valtiotieteiden maisteri.

Mutta mikä on Haavisto?

Onko hän valtiotieteiden ylioppilas, jolla suoritettuja opintoviikkoja on tasan o (lue nolla!!!) ?

On siinä meillä Bristolin yliopiston vieraileva professori! ;) :) ja ;(

Bluffaristako on kysymys???

19.1.2012 13:09

Tippa tässä tulee silmään Haaviston puolesta.

Hän on fiksu ja söötti poika, mutta törkeyksiä kehdataan hänestä kirjoitella.

19.1.2012 13:35

Presidentin pitää olla mies eikä mikään söötti poika.

19.1.2012 13:21

Haavisto ei vieläkään ole uskaltanut tulla ulos kaapista.

Homoksi hän on uskaltanut tunnustautua ja saanut siitä "rehellisydestään" paljon sympatiaa.

Hän ei ole kuitenkaan uskaltanut tulla ulos opiskeluihinsa liittyvästä kaapista.

Onko hän valtiotieteiden ylioppilas, joka on suorittanut 0 (lue nolla!!!) opintoviikkoa tai opintopistettä, jollaisia ne ennen vanhaan olivat.

Valtakunnan hierarkian ylimpään virkaan valittavasta henkilöstä olisi hyvä tietää sekin, että hän on suorittanut Helsingin Yliopistolla nolla opintopistettä, jos asia kerran niin on!

Väyrynen on sentään valtiotieteiden tohtori ja Soinikin valtiotieteiden maisteri.
Heillä molemmilla on sentään opintoja ja kokemusta takana aivan eri lailla kuin Haavistolla.

Väyrysen ja Soinin erottaa toisistaan lähinnä vain se, että Soini ei ole takinkääntäjä. Soini on ollut rahanlapioinnista EU:n tuhlari- ja bluffarimaille koko ajan samaa mieltä ja on sitä edelleen. Soini on rehellinen ja hänellä on selkärankaa!

19.1.2012 13:24

Olisi kannattanut odottaa vaalikamppailu loppuun saakka.

Menin äänestämään jo Haavistoa ja nyt kaduttaa!

Osaavat ne näköjään julkihomotkin kusettaa ihmisiä.

19.1.2012 13:36

Harmin paikka!

19.1.2012 13:36

Ei useimpia äänestäjiä kiinnosta, onko joku homo vai ei.

Valtakunnan korkeimpaan virkaan haettaessa kiinnostaa se, millaista opiskelua ja millaista työkokemusta hakijalla on. Niihin asioihin kiinnitetään huomiota vähäisempiinkin töihin pyrittäessä.

Miksi Haavisto ei ole kertonut, jos hänellä on valtiotieteiden opintoja tasan nolla opintopistettä tai opintoviikkoa?

Miksi hän tällaisella opintotaustalla briljeeraa olleensa vieraileva professori Bristolin yliopistossa?

Homoa voisin äänestää presidentiksi, mutta en vilpistelijää!

19.1.2012 13:47

Se tässä kaduttaa, että nestin Haavistoa.

Sitä en kadu, että äänestin homoa, koska sen tiesin jo äänestäessäni.

Se minua kaduttaa, että äänestin miestä, jokia ei kehtaa julkisesti kertoa, että hänellä on nollan opintopisteen verran opintoja Helsingin Yliopiston valtiotieteellisessä tiedekunnassa.

Presidentin virka on valtakunnan korkein virka. Vähäisempiinkin hommiin pyrittäessä kysellään hakijalta opinto- ja työtodistuksia.

Miksi Suomen korkeimpaan virkaan hakijoilta ei kysellä opinto- ja työtodistuksia?

Mistä me kansalaiset tiedämme, kuka vilpistelee ja kuinka paljon, jos opiskelusta ja työkokemuksesta ei ole rehellistä tietoa saatavilla?

Haavistosta kaikki suomalaiset tietävät nyt, että hän on homo. Juuri kukaan ei kuitenkaan tiedä, minkä verran hänellä on opintoja takanaan.

Soinista tiedämme, että hän on hetero ja valtiotieteiden maisteri.

19.1.2012 13:53

Löytyisikö presidenttiehdokkaista jotakuta rehellistä ja opiskellutta homoa, jota voisi äänestää?

Olisiko Pööpaavo sellainen?

19.1.2012 14:11

Soinista ja yleensä pressanvaalikampanjoinnista on ollut se hyvä puoli, että kansakin on saanut tietää, että

-kokkarit ja demarit pitävät rahanlapiointia EU:n tuhlari- ja bluffarimaille tärkeänä.

- isojen EU-maiden pankkien tukeminen on kokkareille ja demareille tärkeää.

- kuntarahoja aiotaan tuhlailla organisaatiouudistuksiin ja lähidemokratia lähes tuhota.

-yritysjohtajat nauttivat 20.000 - 70.000 €:n kuukausieläkkeitäään tavallisten eläkkeenmaksajien rahoilla.

- Sauli Niinistö ja Paavo Väyrynen ovat EK:n kellokkaita, eivät työväen asialla.

-Suomen valtion korkeimpaan virkaan ovat vahvoilla opiskelutaustojaan peittelevät miehen kanssa parisuhteeessa elävät "vastuunkantajat".

- "kaikkoset" ja "vihriälät" ovat kähmineet vastoin lakia Nuorisosäätiön ja muiden säätiöiden varoja omaksi edukseen ja tienestiensä lisiksi

-lehdistökin "neljäntenä" valtiomahtina on yrittänyt asettua parhaansa mukaan vanhojen isojen puolueiden tueksi ja harhauttaa kansaa.

On se hyvä, että meillä Suomessa on vielä presidentinvaalit, johon pääsevät ehdokkaiksi muutkin kuin "putinit".

19.1.2012 14:22

Kaiken lisäksi luettelossasi on vasta jäävuoren huippu. Miksi ihmeessä ihmiset ovat sokeita näkemään, mitä mikäkin puolue edustaa. Vaikka totuus tuodaan heidän eteensä selvällä suomenkielellä. Alkakaa Hyvät Ihmiset jo pitää puolenne! Valta on Teillä!

19.1.2012 15:04

Korkeimpaan virkaan on voimassa seuraavat valintaperusteet: taito, kyky ja
koeteltu kansalaiskunto sekä syntyperäinen Suomen kansalaisuus. Lisäksi ei
saa syrjiä tasa-arvolain tai yhdenvertaisuuslain vastaisesti. Eiköhän näillä
perusteilla löydy kaikille sopiva ehdokas.

19.1.2012 15:36

Kelpoisuusvaatimuksiin tulee lisätä suoritettu varusmiepalvelus.

19.1.2012 16:31

Vaan yks oikein sun litaniassas :-)

19.1.2012 15:41

Vaatimusta varusmiespalveluksen, aseellisen, suorittamisesta ei voida pitää kohtuuttomana. Tehtävässä on sentään kyse myös puolustusvoimain ylipäällikkyydestä. Tasa-arvo kysymyskään tämä ei enään ole naisten vapaaehtoisen asepalveluksen myötä.

19.1.2012 16:46

Nythän emme valitse "Kiinan keisaria" eikä kivointa kakkosta, vaan maan ykkösvirkaan
pätevintä kansalaista, jolla on oltava näyttöä elämänuran varrelta sekä elintavoista että
peräänantamattomuudesta. Tyhjän puhujat ja tuuliviirit on nyt vaan pudotettava tässä
leikissä kansakunnan parhaaksi. Valinta on Sinun!

19.1.2012 18:05

Niinistö ja Haavisto - kummatkin kiertelevät kantojansa mm. Natoon. Varsin epäilyttävää.

19.1.2012 18:24

Taitaa olla pikemminkin ni et sulla on kiertelevä ymmärrys :-)

19.1.2012 19:02

Hyvää se vain on, että Suomen kansa äänestää Niinistön presidentiksi. Saavat mitä haluavat. Tulevat saamaan ikimuistettavan muistutuksen raadollisuudesta, pelosta, sodan kauhuista, nälästä ja kurjuudesta. Esimerkiksi vuonna 1944 jatkosodan rauhan jälkeen silloiset niinistöläiset olisivat jatkaneet sotaa, vaikka muu maailma tunnusti liittoutuneet voittajiksi. Vuoden 1918 sodassa Suomessa silloiset niinistöläiset olisivat teloituttaneet palkkasotilaillaan kaikki vuoden 1918 sodan hävinneet. Voittajien puolella olleet talonpojat havahtuivat vastustamaan ko. asiaa. Olisivat he seuraavaksi olleet teloitusvuorossa.

19.1.2012 20:31

Suomen Tasavallan Presidentiltä ei muuta edellytetä kuin on syntyperäinen suomalainen. Se on hienoa, että kansaan luotetaan niin paljon, että se voi valita virkaan halutessaan vaikka peruskoulussa joka luokalla tuplanneen, jos niin haluaa.

Pressa saa olla koulujakäymätön, vi olla hetero tai hinttari, voi olla liukas ja epärehellinen kieroilija, takinkääntäjätkin kelpaavat. Ainoa ehto on, että on syntyperäinen suomalainen ja kansa hänet valitsee.

Ministeriltä edellytetään, että hänet tunnetaan rehelliseksi ja taitavaksi. Presidentille ei noin kovia vaatimuksia lähtökohtaisesti aseteta.

Ero onkin siinä, että hallituksen ja ministerit valitsee eduskunta, mutta presidentin kansa.

On hyvä, että eduskunnalle on asetettu pientä rajaa ministerin valinnoissa. Sellainen määrä ahneita luikureita ja pyrkyreitä sinne eduskuntaan mahtuu, että pelkkä syntyperäisyys ei voi riittäää valintakriteeriksi. Eduskunnan luikureita ei voi laskea edes kahden käden sormilla.

19.1.2012 21:19

Mediapeli käy nyt todella rajuna.

MTV, Iltalehti, Aamulehti ja joukon jatkona Suomen Lehtiyhtymä pelaavat nyt kaikkein pehmeintä vastustajaa toiselle kierrokselle Niinistöä vastaan.

Kukapa olisi sen helpompi voittaa toisella kierroksella kuin vihreä, jolta on opiskelut jääneet kesken.

Jospa me kansalaiset emme nyt menekään halpaan. äänestetään toinen JYTKY näissä pressanvaaleissa. Eiköhän Kokoomuksen, EK:n ja muun porvarimaailman suosikille Niinistölle saada tosi vastus Soinista.

19.1.2012 22:41

Väyrynen panikoi ja on menettänyt mahkut toiselle kierrokselle.
Niinistö ja Haavisto - kumpi voittaa - toivottavasti parempi...

Soini saa selitellä puuttuvaa jytkyään, no toki sille löytyy selitys mutta on kiva kuulla ketä mies siitä syyttää, varmaan EU:ta ja euroa. Soini voi hävitä jopa Arhinmäelle.

20.1.2012 09:30

Soinin selittelyt alkoivat jo ennen ääntenlaskentaa - oikeastaan se on Soinin ja Hakkaraisen "syytä", että Haavisto menee toiselle kierrokselle - näin totesi suurvisiiri itse. Ei voi kuin ihmetellä tätä touhua.

20.1.2012 09:43

Kun kovasti kauhistellaan Lipposen ääniosuutta verrattuna demarien kannatukseen, katsokaapa Soinin ja persujen prosentteja. Pankaa myös merkille, että Soini on ehdokkaista ainoa puolueen puheenjohtaja. Jossain demokraattisessa puolueessa tällainen tulos tietäisi puheenjohtajan vaihtoa.

20.1.2012 10:19

Minä äänestin jo Pekka Haavistoa. Ajattelin niin että on aika minunkin luopua vanhoillisista ajattelumalleista joissa ihminen leimataan erillaisuutensa vuoksi, silloin kun hän sattuu kuulumaan johonkin vähemmistöön.
Emmehän me pääse koskaan eroon sorrosta ja syrjinnästä jos me itseämme "normaaleina" pitävät emme pysty muuttamaan ajatteluamme jota ohjailee oma ylemmyyden ja paremmuuden tuntomme.
Aika muuttuu ja me juntit emme sille mitään voi, miksi siis emme antaisi itsellemme mahdollisuutta muuttua ajan mukana nykyaikaisiksi maailman kansalaisiksi?
Pekka Haavisto omaa kansainvälistä poliitiikan osaamista ja hänellä on myös ihmisläheisin ajattelutapa. Pekka Haavisto on myös toimiessaan kansainvälisissä tehtävissä, nähnyt länsimaisen niinsanotun hyvinvoinnin vastakohdan.
Äänestin Pekka Haavistoa myös siksi että halusin estää omalta osaltani äärioikeiston nousua maassamme. On vaarallista Suomen kansalaisille kun kookomus on valtapuolueena, vaikka presidentin valtaa onkin karsittu, niin hänen taustavaikuttamistaan ei voi karsia. Niinistö olisi voimakas taustavaikuttaja joka vahvistaisi kokoomuksen valtaklikkiä liikaa oikealle.
Suomi tarvitsee Presidentin joka ei tule niisanoituista vanhoista mädän politiikan valtarakenteista, kantaen mukanaan menneisyyden raskasta reppua.
Meillä Suomalaisilla on kerrankin mahdollisuus näyttää maailmalle että Suomi ei ole takapajula vaan moderni EUn osavaltio jossa voi olla sijaa uudenlaiselle vappaalle ajattelulle. Tehdään se valitsemalla Pekka Haavisto Presidentiksi.

20.1.2012 21:58

Tekstin alkuosa voi olla:
- Omahyväisyyttä tihkuvan h0momiehen kirjoitus heteromiehistä.
- Heteromiehen parodiakirjoitus omahyväisyyttä tihkuvista homomiehistä.
- Homofobistin pelottelukirjoitus, jotta omahyväiset homomiehet eivät pääsisi valtaan.

Joka tapauksessa Pekka Haavisto on 'seksuaaliaktivistipoliitikko(, joka on homo) - kaappihomo' -akselilla melko lähellä kaappihomoa.
Haaviston politiikkaan ei ole kuulunut seksuaalipolitiikan korostaminen eikä oman seksuaalisuutensa korostaminen. - Se näkyy esim. Haaviston cv:stä.
Tämä näkyy siinä, että ilman internetyhteyksiä olevista vanhuksista osa ei tiedä, että Haavisto on homoseksuaali. - Juttelin presidentinvaaleista erään sellaisen kanssa muutama päivä sitten. Hän yllättyi siitä, että Haavisto on homoseksuaali.

Sen sijaan (vielä) nykyinen presidentti Tarja Halonen oli nuorena seksuaalipolitiikassa mukana (ks. Wikipedia/Tarja Halonen/Poliittinen ura).
- Halonen toimi aktiivisesti Seta ry:ssä jo 1970 -luvun lopulla.
- Halonen oli Seta ry:n puheenjohtaja 1980 - 81.

Toisaalta Halosen Seta -aktiivisuuden taustalla voi olla raadolliset syyt, sillä 1970- ja 1980 -luvuilla oli yleistä, että suomalaiset poliitikot pyrkivät mielistelemään Neuvostoliittoa.
- 1970–1972 Halonen osallistui varapuheenjohtajana DDR:n tunnustamiskomitean toimintaan.
- 1973 Halonen allekirjoitti vasemmiston yhteisen ”EEC-kauppasopimus torjuttava” -adressin.
* Englanninkielisessä Wikipediassa on artikkeli Erich Honeckeristä. Hän toimi Itä - Saksassa sosialistisen yhtenäisyyspuolueen (eli kommunistipuolueen) pääsihteerinä 1971 - 1989.
- Artikkelin loppuosassa suutelukuva, jossa Honecker ja Brezhnev ovat uppoutuneet suutelemaan toisiansa.

20.1.2012 11:04

Ei Haavistokaan ole huono valinta. Itse en vain tykkää hänen tunnettuna siviilipalvelusmiehenä esittämistä jopa yli 60% leikkauksista armeijan ja reservin vahvuuksiin. Perustelit laajasti valintaasi, ja onkin jännää huomata, miten samanlaisilla kriteereillä olen itse päätynyt äänestämään Niinistöä. Johtuuko se siitä, että kaikki ehdokkaat ovat oikeasti kuin yhdestä puusta veistettyjä? Vai onko tässä nyt laitettu omia arvoja vähän taka-alalle ja yritetään esittää enemmän mahdollisimman usean äänestäjän arvomaailmoihin soveltuvaa ehdokasta? Ketkä ehdokkaista ovat esiintyneet omina itsenään? Niinistö, Soini, molemmat rouvat, siinä ne taisivatkin sitten olla.

20.1.2012 11:28

Kettunen vaatisi presidentiltä varusmiespalvelun suorittamista. Tähän mennessä Suomella on ollut 11 henkilöä presidenttinä ja sotilaskoulutus on pienellä vähemistöllä heistä.

Sotilasarvo on ollut vain viidellä ylipäälliköllä: Svinhufvud oli suojeluskuntavääpeli, Mannerheim marsalkka, Kekkonen ylikersantti, Koivisto alikersantti ja Ahtisaari kapteeni. Muut eivät käyneet armeijaa.

Svinhufvudin asevelvollisuus rajoittui kolmena kesänä pidettyihin yhteensä 12 viikon reservinharjoituksiin.

Mannerheim erotettiin kurinpitorikkomusten takia Haminan Kadettikoulusta 1886. Hän meni silloin Helsinkiin Böökin yksityiskymnaasiin ja suoritti ylioppilastutkinnon 1887. Heti tämän jälkeen hän lähti Pietariin ja onnistui pääsemään Nikolain ratsuväenopistoon syyskuussa 1887. Tässä sotakoulussa hän menestyi hyvin, ja hänet ylennettiin kornetiksi 1889.

Kekkonen liittyi lukiolaisena Elja Rihtniemen johtamaan Kajaanin suojeluskuntaan ja osallistui vapaussotaan Kajaanin Sissirykmentin mukana hallituksen joukoissa. Hän osallistui taisteluihin muun muassa Kuopiossa, Varkaudessa, Mouhussa ja Viipurin suunnalla sekä johti Haminassa teloituspartiota keväällä 1918.

Koivisto ilmoittautui jatkosodan puhjettua vapaaehtoiseksi kenttäsammutusjoukkoihin. Hän päätyi Itä-Karjalaan ja tottui sodan olosuhteisiin. Vuoden 1942 helmikuussa hän oli asevelvollisena ensin koulutuskeskuksessa ja sitten rintamalla jalkaväkirykmentti 35:n riveissä Itä-Karjalassa aina vuoden 1944 helmikuuhun, josta alkaen hän palveli Lauri Törnin johtamassa 1. divisioonan jääkärikomppaniassa.

Silloin kun suoritin vapaaehtoisena asevelvollisuuttani, jäin vielä kesävänrikiksi. Harkitsin silloin jopa sitä, että olisin jäänyt Puolustusvoimiin, mutta silloin juuri Oulun yliopisto aloitti ja se antoi mahdollisuuden näihin muihinkin vaihtoehtoihin, Ahtisaari sanoi lehden videohaastattelussa.

21.1.2012 03:12

Suomi itsenäistyi niin myöhään ja Suomessa presidentit olivat niin vanhoja, että Mauno Koivisto oli ensimmäinen Suomen armeijassa asevelvollisuuden suorittanut presidentti.

Suomen autonomian puolustajien ja Venäjän keisarikunnan välit kärjistyivät Venäjän viimeisen keisarin Nikolaisen II:n aikana (esim. sortokaudet), että Suomen suuriruhtinaskunnan armeija lakkautettiin.
Tämän takia vasta itsenäistyneen Suomen presidentiksi ei haluttu Venäjän armeijassa palvelleita. Poikkeuksena oli Mannerheim, joka toimi presidenttinä toisen maailmansodan loppupuolen erikoisolosuhteissa.

Suomen sisällissota kesti 27. tammikuuta 1918 –
16. toukokuuta 1918, jonka jälkeen sodan voittaneen valkoisten armeijasta muodostettiin Suomen armeija.

Suomen presidentit:
K. J. Ståhlberg (1865 - 1952), presidenttinä 1919 - 1925.
Lauri Kristian Relander (1883 - 1942), presidenttinä 1925 – 1931.
P. E. Svinhufvud (1861 - 1944), presidenttinä 1931 - 1937.
Kyösti Kallio (1873 - 1940), presidenttinä 1937 – 1940.
Risto Ryti (1889 - 1956), presidenttinä 1940 - 1944.
Carl Gustaf Emil Mannerheim (1867 - 1951), presidenttinä 1944–1946.
Juho Kusti Paasikivi (1870 - 1956), presidenttinä 1946 - 1956.
Urho Kekkonen (1900 - 1986), presidenttinä 1956 - 1982.
Mauno Koivisto (1923 - ), presidenttinä 1982 -1994.
Martti Ahtisaari (1937 - ), presidenttinä 1994 - 2000.
Tarja Halonen (1943 - ), presidenttinä 2000 - 2012.

Suomen presidentti on Suomen armeijan ylipäällikkö, joten Suomen presidentin pitäisi olla suorittanut asevelvollisuus nimenomaan Suomen armeijassa.

20.1.2012 11:41

Armeijan ja reservin supistuksia ajaa yliluutnantti Kataisen (kok) johtama hallitus, jossa Haavisto ei istu.

20.1.2012 11:58

Olisi suuri vahinko Suomen maineelle ja taloudelle jos homosekuaalista tulisi presidentti. Haavisto on muuten ihmisenä aivan loistava yksilö ko. tehtävään, mutta on täysin mahdoton ajautus, että hän esiintyisi Länsi-Euroopan ja Pohjois-Amerikan ulkopuolisissa maissa hihittävä homopoika seuralaisenaan/puolisonaan. Pahennuksen määrä olisi mittaamaton. Aika mahdoton siinä olisi vakavasti keskustella turvallisuus- tai talouspolitiikasta. Tätä kohtaloa Suomen maine ei kestäisi.

23.1.2012 09:31

Sanon vain yhden sanan, joka kumoaa tuon ja kaikki muutkin "perustelut" sille, miksi homo ei voi olla Suomen Presidentti: Mannerheim.

20.1.2012 11:58

Kansanedustaja Pekka Haavisto kyseenalaistaa nykymuotoisen yleisen asevelvollisuuden, lue artikkei
http://www.reservilaisliitto.fi/index.phtml?s=7&137_m=2805

20.1.2012 12:33

Katkelma samaisesta Kettusen linkkaamasta artikkelista:

Puolustusvoimien komentaja, amiraali Juhani Kaskeala on esittänyt laskettavaksi. Kaskeala katsoo Haaviston tavoin, etteivät nykyisentasoiset määrärahat riitä 350.000 sotilaan suuruisen SA-vahvuuden ylläpitämiseen.

Haavisto realistina miettii, miten käytössä olevat määrärahat olisi järkevintä käyttää. Hänen mielestää kannattaa varustaa nykyaikaisesti sellainen joukko jolle rahat riittää.

Hamsterilta kysyisin, miten Saksan maineelle on käynyt nyt kun sen ulkoministerinä on julkihomo. Onko pahennuksen määrä ollut mittaamaton ja missä tämä on näkynyt? Pitääkö Suomen valita presidentti sillä perusteella miten häneen jossain Euroopan ja USA:n ulkopuolella mahdollisesti saatetaan suhtautua?

20.1.2012 14:27

jihuu kohta loppuu tämän asian vatvominen.

20.1.2012 18:13

Esille on noussut myös Suomen puolustusvoimat, armeija. Turhaa päänvaivaa on sen suhteen. Mitä ja ketä vastaan Suomi kykenee aseilla puolustaa? Pitäähän aseita olla tosi paljon ja niille käyttäjiä. Suomella pitää, jos tasavertaiaisia ajatellaan, olla hyökkääjinä grölantilaisten, islantilaisten tai vastaavia pienen pieniä kansoja.

Mitä armeijallamme on merkitystä maamme puolustuksen kannalta? Venäjä tai Ruotsi kykenee ottamaan Suomen halutessaan, kuin lapselta karkin. Ei siinä auta Nato houreet.

Niin voidaan olla tänään Suomessa uudistusmielisiä, että homop0ika presidentiksi. Voidaan tyytyä vain pienen pieneen palkka-armeijaan. Sen muodollisena päällikkönä voi komeasti toimia vaikka sivari.

20.1.2012 18:57

Aha, nyt siis alkoi tämä Natoon liittymis intoilu.

20.1.2012 19:12

Nyt korkeasti koulutetun nuoren miehen mielipide.

Eli nyt kaikki äänestämään, Sauli Niinistöä ekakierroksella. myös perussuomalaiset.
Timo Soinista tulee seuraava pääministeri, joten timolla on tärkeä tehtävä edessäpäin.
Eli satsataan kaikki äänet, ekakierrokselle, "tämän hintana" on homoton suomi!

Haavisto ratsastaa tittelillä, frofessori, josta hän ei voi unelmoidakkaan, hän on tosiasiassa pelkkä ylioppilas. Eli vale sellainen, mut nostanut korkeinta palkkaluokkaa.

Saulille tulee vastaan Väyrynen, joka on kaikista se, pienin paha.

Se mikä nyt tehdään, homoilu loppuu suomesta, myös homokiintiöt televisiosta, menevät kaappiin takaisin häpeämään, tai ovat hiljaa. Muuten minä soitan terveystarkastajan paikalle ja lakanoista mitataan uloste-bakteerit ja itiöt.

Minun idolini on Jussi Patinen, joka myös maisteri. Samalla tunnustan ihailevani, erittäin nättiä ja kaunista naista, joka on todella järkevä. Missä oot Riikka...? Riikan minä näin ainoana poliitikkona tv tentissä, oli vielä oikein aitiopaikalla. Nyt haen julkisesti, perussuomalaisten jäsenkirjaa, jos en lohjalta saa sitä, menen pietariin ja ostan sen.
Terveisin kaksinkertainen maisteri Rambo

21.1.2012 01:17

Lehtivihreä on kadonnnut homo-puolue vihreistä. Böö-böö-böö- Lipposen pohjakosketus on rankka. Missä on kaikkinainen itsekritiikki? Ihmettelen, ettei Lasse Lehtinen lähtenyt kisaan? Pettikö Lassen hermo, eikä poliittinen pelisilmä toiminut? Eikö kenenkään ihmistuntemus toimi? Katsokaa Haaviston habitusta. Sillä homohehkulla ei saa arvostusta maailman ja EU:n pöydissä.
Vain typerä Suomen kansa äänestäisi Haaviston jatkoon.

21.1.2012 01:59

Tämä oli höpö-höpöä, ei mikään galluppi. Rahalla saa, ja tekstareilla pääsee, vaan ei pressaksi asti

Pekka Haaviston nousukiito senkun kiihtyy. On jo selvä kakkonen, ja kakkoskierroksella mukana varmasti. Niinistön puntit jo tutisee. Voi olla lopputaistossa ykkönenkin vastoin kaikkia ennusteita

Väykälläkin pitäisi tutista, mutta eihän se pellehermanni edes ymmärrä sitä, eikä paljon mitään muutakaan. Hyvää kuutta vuotta vaan yrittäjä-väykälle, kai se sit taas luulee yrittävänsä neljättä kertaa.

Eiköhän kepun johto jo siinä vaiheessa tee "juhani suomet", eli hoitaa hänet lukkojen taa ettei puolueen maine entisestään huonone. Vai voiko se enää huonontua tästä???

Katsokaa tuore tilanne Iltiksen äänestyksestä nyt pikkutunneilla (huom. 61.691 ääntä!):

Ketä äänestäisit torstai-illan vaalitentin perusteella?

Pekka Haavistoa 26%
Sauli Niinistöä 25%
Timo Soinia 15%
Paavo Väyrystä 18%

Tämä on luotettavampi, kuin Lehtiyhtymän, jonne voi tekstata vaikka kuinka monta kertaa. Iltikseen voi klikata vain kerran tietsikastaan. Se on reilua se.

21.1.2012 14:38

Iltalehti kysyi kuluneella viikolla nettilukijoiltaan pitävätkö he tälläisiä nettiäänestyksiä luotettavina. Äänestys suljettiin kuitenkin heti alkuunsa. Asian laita tuli silti hyvin yksiselitteisesti selväksi. 1.2 miljoonaa kyllä -ääntä ei voi olla väärässä.

23.1.2012 09:34

Varsinkin, kun ne ovat peräisin samalta koneelta ja parissa sekunnissa.

21.1.2012 11:31

Huonosti voi uskoa menevän nykyisten Suomen presidentinvaalien. Hyvät eivät olleet edes ehdokkaina. Äänestäjät äänestävät väärän presidentiksi, vaikka tietävät, että väärää äänestävät. Ovat niin täysin median manipuloitavia. Ties missä mielikuvissa äänestävät?

Miksi älistä esimerkiksi tulevan presidentin sotaväkiasioista. Presidentti on tietystikin vain muodollinen ylipäällikkö Suomessa. Eihän esim. Tarja Halonenkaan ole sotaväen käyneitä. Jos, erityisen huonosti hoitikin muut Suomen tasavallan presidentin tehtävät, mutta ainoana asiana hoiti ylipäällikkyyden hyvin.

Ylioppilastutkinto on todella kova koulupohja Suomessa. On olemassa maistereita ja tohtoreita, mutta en usko heidän olevan yliopppilasta tietävämpiä. Onhan se todettu, että ylioppilas on yksilöistä viisaimillaan.

21.1.2012 12:11

Tuskin on tyhmempää kuin on äänestäjä. Olenhan tuon itsekin moneen monituiseen kertaan nähnyt. Vaaleista toiseen olen vain väärin äänestänyt. Tympii välillä tyhmyyteni, äänestää väärää.

21.1.2012 12:32

"Sillä homohehkulla ei saa arvostusta maailman ja EU:n pöydissä.
Vain typerä Suomen kansa äänestäisi Haaviston jatkoon."
Tähän päätelmään ei voi päästä kukaan muu kuin agraarikultuurin homo-kammoinen mies, pienellä m:llä. Ei voi olla näin katkeria ihmisiä suomessa vai voiko?

EU:ssa ja monessa muussakin paikassa ihmiset arvotetaan aivan muiden asioiden perusteella kuin oman seksuaalisen suuntautumisen takia.
Haavisto on joukon ainoa humaani jolla on omat mielipiteet, eivät jonkun toukohousun tupailloissa väännettyjä "totuuksia".

Ei voi sanoa muuta kuin Ei kiitos Väyrynen - olen seurannut politiikkaan 70-luvulta asti ja ainoa asia mikä ei ole muuttunut on Väyrynen.

21.1.2012 13:19

Demokratiassa on se hyvä puoli, että muutaman vuoden välein äänestäjät voivat vaikuttaa kehityksen suuntaan.

Nyt on menty liian kauan ahneuden, vilpillisyyden ja tavallisten ihmisten syrjinnän suuntaan. Entinen hyvinvointiyhteiskunta alkaa olla homeessa ja pahasti rämettynyt.

Terveyskeskukset alkavat enemmän ja enemmän olla täynnä lääkäreitä, jotka eivät tunne vastuuta potilaista. He käyvät terveyskeskuksissa vain "keikalla". Keikalla käynti kuuluu mielestäni muusikoille, ei lääkäreille. Kuitenkin kunnat tukevat tällaista menoa maksamalla kaiken maailman "med-oneille" enemmän kuin tehtäviään pitkällä aikavälillä toimiville omille lääkäreilleen. Tähän tämä "markkinatalous" on terveydenhuollossa johtanut.

Kunnissa muutkaan peruspalvelut eivät toimi. Yhtenä päivänä muutetaan kuunan toiminnot "prosessimallin mukaisiksi asiakkuusjohtajajärjestelmiksi" ja uhrataan touhuun iso määrä verorahoja. Seuraavana päivänä todetaan, että kunnat pitääkin liittää yhteen isoiksi "jumbokunniksi" ja taas pitää laatia uudet organisaatiomallit. Tästä eivät hyödy muut kuin kaiken maailman 360 asteen täysympyräkonsultit ja virkoihin valittavat "kätilöekonomit". Kuntalaisten etu, joka pitäisi olla pääasia, tuppaa unohtumaan kokkareiden ja jetsetdemareiden touhuissa.

Poliitikot kahmivat ja kähmivät säätiöiden rahoja. Niitä on kähmitty "nuorisosäätiöissä", "urheiluopistosäätiöissä" ja pian varmaan "sinisukkanauhaliitossakin". Itse nämä poliitikot eivät muka tajua tehneensä mitään virhettä, vai tajuavatko sisimmässään sittenkin???

Isojen yritysmaailmaherrojen eläkkeet maksetaan pienpalkkaisilta ja keskipalkkaisilta kerätyistä eläkerahoista. Onko oikein, että ne jotka tulevat saamaan runsaan tonnin eläkkeen maksavat 200000 - 70000 €/kk saavien "yksityisen yritysmaailman" pösilöiden eläkkeet.

EDELLÄ OLEVISTA SYISTÄ JOKAINEN VAALI ON ÄÄNESTYS, JOSSA PÄÄTETÄÄN DEMOKRATIAN TILASTA JA LINJASTA.

On turha väittää, että presidentti ei päätä edellä kerrotuista asioista. Se on totta, mutta nyt onkin presidentinvaaleissa kysymys todellisen demokratian säilymisestä.

Kokkarit ja jetsetdemarit ovat antaneet huonot näytöt. Presidentinvaaleissakin heitä pitää muistuttaa kansalaisia halveksivasta politiikastaan.

21.1.2012 14:53

Soini ansaitsisi päästä toiselle kierrokselle kahdestakin syystä. Ensinnäkin mies on ollut kaikissa näkemissäni tenteissä vilpitön oma itsensä (tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin hänen kanssa samaa mieltä asiakysymyksistä, tai arvoista). Toiseksi, siinä meillä on ehdokas, jonka henkilökohtaisien vaalikampanjoiden rahoituksesta ei pitäisi tulla isompia jälkipyykkejä.
"Firman piikkiin!"

21.1.2012 13:27

PRESIDENTINVAALEISSA KANSA VOI KERTOA KOKOOMUKSELLE, DEMAREILLE JA KESKUSTALLE MIELIPITEENSÄ SUOMALAISEN DEMOKRATIAN TILASTA.

Kaikki tietävät, että demokratian tila ei nykyisessä Suomessa ole hyvä.

Kaikii tietävät, että presidentistä on tehty paljolti vain seremoniamestari ja linnankutsujen kättelijä. Pääasia näissä vaaleissa ei olekaan se, kuka pääsee seuraavaksi kättelemään. Pääasia on, mihin suuntaan Suomen demokratia on menossa.

Isänmaan asiat ovat huolestuttavan huonolla mallilla!

21.1.2012 13:44

Heitänpä kysymyksen ilmoille, et kuinka monelle on maksettu,että antaa äänensä Niinistölle .
Kun näytää olevan noita kuppiloita jossa kerätään kannattajia.
Eihän tämä ole rehellistä peliä .
Rahalla saa ja hevosella pääsee.

21.1.2012 13:47

HUOMENNA ON PÄIVÄ, JOLLOIN DEMOKRATIA OTTAA SELKÄVOITON BISNESGALLUPMEDIADEMOKRATIASTA.

21.1.2012 14:05

En minäkään Soinia rakasta, mutta äänestän häntä vaihtoehtona valtaa pitkään pitäneille ja ylimielisille kokkareille, jetsetdemareille ja säätiökepuleille.

Kansalaisilla on harvoin tilaisuus viestittää jotakin painavasti poliitikoille.

Lähes vallattomana presidenttinä voi kuka tahansa hoidella kättelyt linnan juhlissa.

Yksi ja ainoa ääneni näissä pressanvaaleissa on protestiääni.

Se on protestiääni nykyistä rahanlapiointia vastaan. EU:n bluffareille ja tuhlareille pitää sanoa ei.

Ääneni on protestiääni kuntien huononevia terveys- ja vanhuspalveluita vastaan.

Se on myös protestiääni kuntien typerille organisaatiotouhuille, jotka matkivat liike-elämää kaikkine "asiakkuusjohtajajärjestelmineen".

Ääneni on myös protestiääni, joka vastustaa ahneita ja kansasta piittaamattomia poliitikkoja. "Säätiömiehistä" olen saanut tarpeekseni.

Äääneni on protestiääni sitäkin vastaan, että kokoomuslaiset,demarit ja kepulaiset ovat hyvässä yhteisymmärryksessä lahjoittaneet pientä palkkaa saavilta työntekijöiltä kerätyt eläkerahat 20000 - 70000 euroa saavien bisnespomojen eläkkeisiin!

Ääneni on protesti pitkään jatkuneelle ihmisten syrjäyttämiselle ja häikäilemättömälle ahneudelle.

21.1.2012 18:19

nimim TOSI HILJAINEN...

"Huonosti voi uskoa menevän nykyisten Suomen presidentinvaalien. Hyvät eivät olleet edes ehdokkaina. Äänestäjät äänestävät väärän presidentiksi, vaikka tietävät, että väärää äänestävät. Ovat niin täysin median manipuloitavia. Ties missä mielikuvissa äänestävät?

Eivät muut ole niin typeriä kuin sinä, sinä tahdoton ja manipuloitava immeinen

21.1.2012 20:07

Hymyilyttää... ei, naurattaa :-)

21.1.2012 21:28

Noo. Viiiiitsivitsi, haittaks se ...

21.1.2012 21:49

Tässäpä jytkyjen jytky: Persujen kannatus 20%, Soinin kannatus 6%.

21.1.2012 22:37

PAAVO VÄYRYNEN ON HYVÄ EHDOKAS

21.1.2012 23:56

jep ja sellaiseksi jäikin :D

21.1.2012 22:57

Jytky tulee olemaan myös Väyrysen kannatuslukemat.

22.1.2012 00:28

Puolue on antanut Soinille erittäin avokätisesti rahaa vaalityöhön. Kohta on edessä kunnallisvaalit. Mahtaako sinne kirstun pohjalle jäädä mitään ehdokkaille?

22.1.2012 01:23

Luulen vaan, että Niinistö saa vielä kovan vastuksen toiselle kierrokselle.

Haavistoa lehdistö ja yritysmaailman sponsorit ovat toiselle kierrokselle kovasti tarjonneet, sillä hän olisi sopivan helppo vastus tässä konservatiivisessa Suomessa. Vihreästä homosta ei olisi vaaraa Niinistölle sen enempää kuin vihreistä pienistä marsilaisista. Valtaosa suomalaisista on kuitenkin heteroja konservatiiveja, joille perinteisillä arvoilla on merkitystä.

Sekä Väyrynen että Soini ohittavat "ihan suureksi yllätykseksi" lehdistölle ja kalluppien tekijöille Haaviston vaalipäivänä. Tosin he ovat jo Haavistoa edellä ennakkoäänissäkin.

Niinistötulee saamaan vielä todellisen vaihtoehdon näissä vaaleissa.

22.1.2012 01:32

Turhaan sinä "Kettunen" hätäilet Soinin rahoista.

Perussuomalaiset ovat hänen takanaan ja Perussuomalaiset pääsevät nyt nauttimaan neljä vuotta niistä puoluetuista, joista Kokoomus, SDP ja Keskusta ovat nauttineet vuosikymmeniä.

"Säätiörahoja" ei Perussuomalaisille ole tarjolla, kuten kepulaisilla on viime vaaleissa ollut.

EK:n porvarijohtajatkaan eivät Soinia rahoita, koska hänestä on tulossa todellinen Työväen Presidentti. Niinistö vaan pisti edellisessä kampanjassaan todella feikin sloganin...

Niinistö on yhtä vähän työväen presidenttiehdokas kuin Kokoomus on työväenpuolue. Molemmat vain herjaavat työväestöä kampanjoissaan väittäessään olevansa työväestön asialla.

22.1.2012 08:47

Kovasti ovat vanhat ismit jääneet päälle. Moderni duunari, kuten allekirjoittanut on nähnyt maailmaa ja katsoo maailmaa paljon avarakatseisemmin. Hyvinvointia ei saa ilmaiseksi, sen eteen on oltava valmiita tekemään töitä. Tätä ei ymmärretty unelmautopia Neuvostoliitossa. Vain rakentava asenne ja konkreettiset teot auttavat meitä eteenpäin.

22.1.2012 09:23

Pyydän huomauttaa, että nyt ei olla valitsemassa valtakunnanhomoa tai -heteroa.
Nyt ollaan valitsemassa Ruomen Tasavallan Presidenttiä.

Esittämiensä kantojen perusteella sopivimmilta näyttävät Soini, Väyrynen ja Essaijah.

Lipponen on menneen tai toissa talven lumia. Haavisto on ylioppilaaksi hyvin söötti poika. Eva Bidet säkättää telkkarinkin tentit täyteen tyhjää puhetta ja voisi presidentiksi päästessään päästellä suustaan tosi vaarallisia sammakoita.

Niinistöstä en sano muuta kuin sen, että nyt nähdään kuinka äkäpussi kesytetään.

22.1.2012 09:44

"Pyydän huomauttaa, että nyt ei olla valitsemassa valtakunnanhomoa tai -heteroa.
Nyt ollaan valitsemassa Ruomen Tasavallan Presidenttiä. Esittämiensä kantojen perusteella sopivimmilta näyttävät Soini, Väyrynen ja Essaijah."

Ei nyt valita myöskään pelleä sirkukseen, venäläisten etäispäätettä eikä lahkolaisten saarnaajaa.

22.1.2012 11:46

Viikon parhaat naurut sai taas Väykkä aikaiseksi, tuo ikuinen luuseri tietää jo putoavansa pois. Mutta syy on tietysti taas kerran mediassa, hän ei voi ymmärtää, koskaan miksi Suomen kansa ei todellakaan halua häntä, täydellisintä ja erehtymättömintä kandidaattia.

Väykkä ei myöskään ymmärrä, että esim I-S:n tulosta ei voi manipuloida. Joka tietsikasta voi nimittäin vain kerran klikata suosikkiaan. Siellä on äänestäneitä pyydetty vastaamaan, klo 10.30 noin 8.100 ääntä: Sale 32%, Pekka 24% ja väykkä 17%. Lippiksellä huikeat 4%..........

Iltalehti 24.1.2012:

Sekä Ylen että Iltalehden tuoreet kyselyt ovat nostaneet Pekka Haaviston (vihr) toiselle sijalle parin prosenttiyksikön erolla Väyryseen.

- Nämä gallupit eivät tiedä mitä maassa tapahtuu. Olen ennakkoäänissä varmasti kakkonen ja vaalipäivänä asema vain vahvistuu, Väyrynen sanoo samalla kun jakoi perjantaina sakeassa lumisateessa nimikirjoituksia Vuokko ja Paavo -mukeihinsa Helsingin Narinkkatorilla.

- Aikaisemmissa olen ollut gallupeissa kakkosena, mutta nyt on jostakin syystä julkaistu pari gallupia, jotka näyttävät muuta. Ja se ei voi pitää paikkaansa.

Aiemmin gallupmenestyksellään hehkuttanut Väyrynen syyttää nyt samoja tutkimuksia epäluotettaviksi ja asenteellisiksi.

- Kyse on siitä, miten ne julkistetaan. Gallupeissahan on useiden prosenttiyksikköjen virhemarginaalit, ja niissä tehdään korjauslaskelmia - ja se on aikamoista mielivaltaa, miten niitä lukuja korjaillaan.

Väyrynen kertoo, että kolmasosa Pohjois-Suomesta kannattaa häntä.

22.1.2012 12:04

Mitä tapahtui???

Ilta-Sanomat poisti äskeisessä viestissä (10.46) mainitun kyselyn, ketä äänestit vaaleissa. MIKSI?

"Hakemaasi sivua ei löytynyt!
Kokeile etsiä haluamasi sisältö hakukoneella."

22.1.2012 12:34

Ans ku mä arvaan = Keminmaan Valon, Vladi-Väykyn kannatus oli noussu 51%:iin :-)

22.1.2012 13:08

Miksi Keski uusimaa-lehti sensuroi mielipiteitä?

22.1.2012 14:19

Valtakunnan salaisuus.

Suomalaiset ovat saamassa ikioman prinsessan, enään ei tarvi suomalaisten seurata Ruotsin hovin toimia alistuneesti.
Sauli ei turhaan laittanut mainokseensa, äitiyspakkausta. Se oli tarkkaan harkittu teko, ilmeisesti kolmannella kuukaudella.
Tämä on osoituksena heteromiehen kyvyistä, sitähän kansalaiset odottaa, pitkään jatkuneiden seesteisien kausien johdosta.
Se minua mietityttää, mitenkähän pahin kilpailija meinaa, panna paremmaksi. Ehkä yrittää perätila-synnytystä.
Tämä ei aukene kenellekkään muulle, kuin kaksinkertaiselle maisterille.
Kävin tänään antamassa Saulille, wirilille ääneni, joten valtakunnassa kaikki hyvin.

22.1.2012 21:09

Nyt demarit voivat Lipposen johdolla ja Peltosen tekstein keskittyä rauhassa kaasuputkibussinekseen. Tervemenoa ! Loitoistavaa.

22.1.2012 22:37

Katkeruus paistaa ruudun läpi, kun ei ole muuta haukuttavaa pitää haukkua tyhjästä. Soinin jytkyt taisivat päätyy puuseehen ja Väyrysen jalasmökin alle.

Niinistö tulee häviämään Helsingin äänissä selvästi.
Haavisto ja sivistys voittavat.

23.1.2012 03:46

"Haavisto ja sivistys voittavat."
Vai sivistys on sitä, että presidentin puoliso kärähtää rattijuoppoudesta Ecuadorissa ja nyrkkivallan käytöstä homokapakassa Suomessa.

22.1.2012 22:57

En halua maan äidiksi Ecuadorilaista miestä.

22.1.2012 22:58

En antanut ääntäni turhaan. Toisella kierroksella äänestämme suuremalla joukolla PEKKA HAAVISTOA.
HYVÄ PEKKA HAAVISTO! SUOMESSA ON VIELÄ SIVISTYSTÄ.

22.1.2012 23:00

Haavisto teki ylivoimaisesti suurimman laskun köyhälle ja kaikille omassa asunnossa/talossa asuvalle suomaliselle luomalla sellaisen lainsäädännön joka tekee asumisen ja liikkumisen ylivoimaisen kalliiksi.

22.1.2012 23:04

Haaviston aika ympäristöministerinä teki hirvittävän laskun, se ei ole sivistystä. Ensin ihminen sitten kuoro, eikä toisinpäin kuten Haavisto väittää. Koeteltu kansalaiskunto Niinistä 10 Haavisto 0.

22.1.2012 23:15

Vasemmiston karu romahdus loistavaa. Demarit ja vasemmistoliitto ovat taantumuksellisia auringonlaskun porukkaa. Kävisivät vihdoin tekemään oikeita töitä. Kuten Niinistö on aikojen saatossa tehnyt, eikä ole elännyt toisten maksajilla veroilla. Kaasuputki Lipponen sai 200 000 ääntä, mihin katosi 400 000 ääntä. Nämä 400 000 ovat vihdoin huomanneet mistä hyvinvointia kannattaa hakea äänestämällä EI-vasemmistolaista. Kun trendi jatkuu niin hyvää yötä.

22.1.2012 23:18

Mainonnan, manipuloinnin sekä median mahti vaikutti S. Niinistön 38%.

Ne kykenevät luomaan mielikuvia, joissa esimerkiksi ainoa puku päällä kulkeva on päiväunissaan suurpääoman ja painavien osakesalkkujune omistaja.

Ei Suomessa voi olla noin paljoa hyväosaisia raharikkaita, suurituloisia? Kuin Saulin äänimäärä osoittaa.

23.1.2012 04:44

Vasemmistopuolueitten vastaehdokkaat Niinistölle:

* Paavo Lipponen:
- Toimi aluksi puoluevirkamiehenä SDP:ssä (ks. Wikipedia/Paavo Lipponen/Ura SDP:ssä). Sitten ammattipoliitikkona 1993 - 2007. Sen jälkeen Itämeren kaasuputken konsulttina.
* Paavo Arhinmäki:
- Jo nuorena ammattipoliitikon uran aloittanut.

Vasemmistopuolueitten mielestä Lipposen ja Arhinmäen taustat ovat mainioita, kun pitäisi:
- Ymmärtää ja tukea tavallista rivityöläistä.
- Edistää luottamusmiestoimintaa ja muutenkin ay -toimintaa..

23.1.2012 04:21

Viidakon meininkiä

Tämän päivän vuorineuvokset näyttävät mallia työelämään tuleville nuorille nostamalla kymmenien miljoonien optiotuloja, vaikka jokainen ymmärtää ettei kenenkään palkkatyö voi olla niin arvokasta.

Liian usein miljoonien tuloja seuraavat yritysten savuavat rauniot

23.1.2012 05:17

Luuseri-Väyrynen on lopullisesti historiaa! LOISTAVAA!

23.1.2012 13:32

just nii

23.1.2012 06:50

Joko on nato sopimus valmiina nimikirjoituksia vailla ,siinnehän sitä nyt sit mennään kunnon rytinällä ,Kyl Suomel siihen löytyrahaa niinkiun kreikkakin,
leikatan eläkeistä ja työttömyys varoista ja vanhusten hoidosta,nostetaan ruuanhinta ja polttoaineiden ,pistetään pieni kansa polvilleen armon palaa kerjämään.
Köyhät köytyy ja rikkaat senkin rikastuvat tämä on nykyinen polittinen meinikki.

23.1.2012 11:25

Nato on hyvä vaihtoehto kun puolustusmenoja jatkuvasti leikataan. Viro on jo muutaman vuoden ollut Nato jäsen eikä siellä suurempia konflikteja ole näkynyt. Nykymaailmassa ei ole mahdottomuus että myös Venäjä hakisi Nato jäsenyyttä. Suurin osa Naton vastustajista ovat sitä mieltä että suomen tulisi kriisitilanteessa saada apua ulkopuolisilta tahoilta. Nykyisellä mallilla tähän ei ole perusteita. Vaikea ymmärtää pelkoa, joka natojäsenyyden ympärille on rakennettu.

23.1.2012 11:49

Nykyinen, voimassa oleva puolustuspoliittinen selonteko on yhä edelleen Suomen virallinen doktriini, johon eduskunta ja hallitus on sitoutunut tällä vaalikaudella. Vaihtoehdot on siis tutkittu ja mitään sellaista uhkakuvaa ei ole, että linjaa tulisi muuttaa.
Säästösyillä ei Natoon liittymistä ole perusteltu missään maailman maassa, sillä Nato edellyttää yli 2% puolustusbudjettia ja vielä yhden prikaatin verran (6000 sotilasta) omiin tarpeisiin, jota ei ole laskettu tuohon 2%:iin. Tällä hetkellä Suomen puolustusbudjetti on 1,3%. Joten Nato-jäsenyys tulisi kalliiksi.
Lisäisikö Nato-jäsenyys ei lisää Suomen turvallisuutta. Päinvastoin se tuottaisi lisää jännitteitä. Neutraalina ja puolueettomana Suomi pärjää parhaiten, sillä todelliset uhkakuvat nousevat eriarvoisuudesta, ympäristökatastrofeista ja tietoverkkoihin iskuista. Näihin uhkiin ei ohjukset, Hornetit jne. ole oikeita aseita.

23.1.2012 11:59

Hyviä - ja tosiasiallisia - pointteja tähän "kummalliseksi" tempautuneeseen huuhaa-keskusteluun. Lisään vielä yhden: Naton perussopimus edellyttää uudelta jäseneltä sen kansalaisten enemmistön hyväksyntää jäsenyydelle.

23.1.2012 09:14

Homokammoiset agraarikulttuurin pieni m:set miehet käyvät kuumina kun Väyrynen ja Soini menivät häviämään vaalit. Tämäkin tuli selväksi, että yli 90% ei halunnut Soinistä presidenttiä - toki herra kääntää tämänkin voitokseen vitseillään..

Tehkää mitä haluatte - minä en ikinä voisi äänestää Niinistöä. En ymmärrä mitä ihmettä ko mies on tarjoamassa Suomelle - pelkkiä kliseitä ei mitään muuta. Todellinen työväen presidentti. Mies on kuin paraskin virkamies ja suurpääoman edustaja - ei kiitos.

23.1.2012 09:18

Ellu, hanki oikolukuohjelma ja hieman tietoa EUsta, niin juttusi alkavat maistua paremmin. Natoon joko mennään tai sitten ei, sitä ei presidentti päätä.

Käsittääkseni tämä viestiketju käsittelee vaaleja ja siihen osallistuvia henkilöitä.

23.1.2012 10:53

LOISTAVAA PEKKA HAAVISTO! Tavoitit kansanläheisellä rehellisellä kampanjallasi meidät tavalliset Suomalaiset. Me tavalliset niinsanotut "normaalit" ihmiset, osoitimme puolestamme sen että Suomessa on vielä jäljellä oikeaa suvaitsevaisuutta ja sivistystä.
Itse kuulun tuohon sivistyneitten joukkoon ja tulen seuraavallakin kierroksella äänestämään PEKKA HAAVISTOA suvaitsevan sivistyneen Suomen presidentiksi. Vastustan ehdottomasti kovaa ja käskyttävää kookomus politiikkaa. Kokoomus leiristä tuleva Sauli Niinistö edustaa tuota koviin arvoihin, rahanvaltaan ja aina heikkoja sortavaa elititististä etuoikeutettujen valtaa, joka haluaa jatkossakin maksattaa ja turvata omat edut köyhien kustannuksella, sellainen politiikka on tullut tiensä päähän.
PEKKA HAAVISTO kiillotti Suomikilpeä loistavalla tavalla, tekemällä sen mitä kukaan ei olisi uskonut, pääsi toiselle kierrokselle haastamaan vanhan mädäntyneen valtaeliitin.
Kohottakaamme jo nyt kolminkertainen eläköön huuto sivistyneelle jo kadotetuksi luullulle todelliselle Suomalaiselle. ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN.

24.1.2012 00:43

Hienoa kehuskeluintoa! - Harmi vain, että enää ei eletä Neuvostoliiton aikoja, jolloin piti kehuskella Neuvostoliiton olemattomia saavutuksia, jotta menestyisi politiikassa ja idänkaupassa.

"PEKKA HAAVISTO kiillotti Suomikilpeä loistavalla tavalla, tekemällä sen mitä kukaan ei olisi uskonut, pääsi toiselle kierrokselle haastamaan vanhan mädäntyneen valtaeliitin."
Haaviston kilvenkantajaksi tulee tietysti Pekka Sauri, joka järjesti itsensä rakennus- ja ympäristötoimesta vastaavaksi Helsingin apulaiskaupunginjohtajaksi. Kuitenkaan hänellä ei ollut rakennusalalta eikä ympäristöalalta koulutusta eikä työkokemusta. Lisäksi hänellä puuttui hallintokokemus, mikä olisi välttämätöntä virastopäällikölle.

23.1.2012 11:16

Hienoa Suomi! Osoitamme kahden viikon päästä, kuinka tuomme takaisin parrasvaloihin oikeudenmukaisuuden, hyvinvointiyhteiskunnan arvot ja tasa-arvoisuuden. Näytämme samalla koko maailmalle, että kylmänsodan kovien arvojen kannattajat, elitismi-illuusiossa elävät ja todellista pullamössö-kulttuuria edustavat pahvikuvia ihailevat "junttaajat" eivät voi sanella kaikkia. Eläköön, Eläköön, Eläköön - Pekka presidentiksi.

23.1.2012 11:41

Pekka Haavistosta Suomi saisi epäilemättä hyvän presidentin, mutta ecuadorilainen kolmikymppinen kampaaja ei ole oikea henkilö edustamaan Suomea edes epävirallisissa yhteyksissä. Siksi Niinistön valinta on selvä - valitettavasti.

23.1.2012 11:41

Mainiosti hoidetusta propagandasta on meillä esillä kivoja esimerkkejä. On sitä onnistunutta propagandaa ollut ennenkin.

Työväen presidentti Sauli tuo mieleen taannoisen valtakunnanjohtaja Hitlerin. Hän pääsi valtaansa saksalaisen NSDAP :n, työväenpuolueen avulla. Alkujaan Adolf äänestettiin valtaan äänestäjien äänillä. Hän aikoinaan oli monille hyvä äänestettävä, pelastaja silloisessa tilanteessa.

Nostradamus tutkijat ovat maininneet Hitlerin ja Napoleonin olleen antikristuksia. Esimerkiksi Saddam Hussein, G. Bush npi ja G.Bush vpi ovat kelpuutettu Nostradamus tutkijoiden mielestä, vain kolmannen eli tulevan antikristuksen sanansaattajiksi. Mikä tulee olemaan Saulin osa? Onko hänkin vain antikristuksen sanansaattajia? Kovasti karmaisevia aikoja voidaan odotella, kun työväen presidentti Sauli kannattajineen on täysillä vallankahvassa.

24.1.2012 01:32

Joudummeko minä ja muut Niinistöä äänestäneet helvettiin, koska pidät Niinistöä antikristuksen sanansaattajana?

24.1.2012 09:41

No jaa... mä inhoon harpunsoittoa... ja meen sinne mis kaikki mun kaveritki on :-)

23.1.2012 11:43

Luojan kiitos, maalaiset eivät päätä presidentistä!
Pekka Haavisto voi toisella kierroksella viedä voiton, jos ihmiset vain ovat rehellisiä itselleen ja suvaitsevia.

23.1.2012 13:03

Yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden ideana on, että jokaisen kansalaisen ääni on yhtä arvokas, myös "maalaisen" ääni. Eivät kaupunkilaisetkaan yksin päätä presidentistä. Eivätkä varsinkaan helsinkiläiset, onneksi.

Jos vihreät haluavat päästä marginaalipuolueen asemastaan, niin heidän kannattaisi hieman avautua sinne maaseudun suuntaan ja yrittää suvaita myös maaseudun ihmisiä ja ymmärtää heidän elämääsä muutenkin kuin piipahtamalla kerran vuodessa bussilla Nuuksiossa. Sen sijaan, että rakennetaan henkistä kaupunginmuuria raitiolinjaverkoston rajalle ja käperrytään individualistisen citykulttuurin aatteettomaan virtuaalimaailmaan.

Rehellisyyttä on myös tunnustaa, että ecuadorilaisella 30-vuotiaalla kampaajalla voisi olla vaikeuksia edustaa presidentin puolisona Suomen kansaa. Vaikka olisimme kuinka suvaitsevaisia.

23.1.2012 11:55

"Niinistö MARSSII presidentiksi" ja "TAISTELUPARI Niinistö-Haavistolle jytky Keski-Uusimaalta".

Aika militaristista otsikointia Keski-Uusimaa lehdeltä, miksi?

Toinen puoli TAISTELUPARISTA on sivari. Kaiken lisäksi homot on aina vapautettu armeijasta.

Toisen kierroksen jälkeen Keski-Uusimaa otsikoi varmaankin näin:

NIINISTÖ TYKITTI TÄYSLAIDALLISEN. TAISTELIJA HAAVISTO KAATUI SAAPPAAT JALASSA.

24.1.2012 09:29

"Kaiken lisäksi homot on aina vapautettu armeijasta."

Höpön-pöpön. Tuota ei ole enää vuosikymmeniin tapahtunut. Ja silloinkin, kun homous on ollut "peruste" vapautukseen, läheskään kaikki eivät ole sitä käyttäneet.

Toisen kierroksen jälkeen näemme sitten otsikoita: "Vuorineuvosten rahat eivät riittäneet, mainostoimiston stailaamalla Niinistöllä ei ollut uskottavuutta presidentiksi"

23.1.2012 12:53

Vihreätä voimaa! Haavisto on seraava presidentti ja kyllä hänen avopuolisonsa on täysin edustuskelpoinen.

23.1.2012 13:37

"23.1.2012 02:46 "Haavisto ja sivistys voittavat."
Vai sivistys on sitä, että presidentin puoliso kärähtää rattijuoppoudesta Ecuadorissa ja nyrkkivallan käytöstä homokapakassa Suomessa.

Vai sellaista sivistystä (nimimerkki)"

Herää pahvi. Pekka on Pekka, ja hänen sivistyksensä ei ole siitä kiinni, jos joku MUU koheltaa

23.1.2012 13:58

Kun "sivistys" on nyt nostettu keskusteluissa niin keskeiseen asemaan, niin voisivatko arvon keskustelijat valaista, miten he sivistyksen määrittelevät ja kuka vaalien toisella kierroksella edustaa sivistymättömyyttä? Sauli Niinistö?

Minun nähdäkseni ensimmäisellä kierroksella ei ollut mukana yhtään sisvistymätöntä ehdokasta, mutta jos mittarina käytetään oppineisuutta, niin tiedätte kyllä, kuka tuossa joukossa pitää perää.

No, tämähän on tietysti osa Haaviston imagokampanjaa.

23.1.2012 13:59

Haavisto vastaan Niinistö. Tähän tultiin ja on ajauduttiin. Miksi äänestäjät eivät äänestäneet Paavo Väyrystä presidentiksi? Lähinnä normaalia hän olisi ollut noista ehdokkaista. Tuskin mitään pelkoja meillä olisi ollut tulevaisuudessa Paavo Väyrysen alamaisena.

Voi myös Haloskaa pitää eräänlaisena antikristuksen sanansaattajana. Paljon ehti tehdä vahinkoa Suomelle maailmoja syleilevällä politiikallaan. Häntä aikoinaan markkinoitiin myös ns vapaan rakkauden edustajana. Hänen takiaan on ehkä ajauduttu tähän tilanteeseen?

Homopoika onkin sopivin Suomen seuraavaksi presidentiksi.

Tuotakin voi ihmetellä, kun Haavisto on vielä kehityskyinen. Ja, kun hänen homouttaan ei hyväksytä kaikkien äänestäjien parissa. Voisihan häntä vielä yrittää opettaa heteroksi? Vaikka nyt ensin omissa porukoissaan. Vihreätkin, kun ovat sitä vapaan rakkauten edustajia. Monenlaisia juttuja on myös siitä kuinka eduskunnassa vain kisailevat ja kirmailevat päivät pääksösysten. Juhlivat ja nauttivat elämästä. Välttelevät kaikin tavoin työntekoa. Olisi varmaan heissäkin opettaa Haavistoa heteroksi.

23.1.2012 19:23

Moukka. Sä.

23.1.2012 16:31

"Rehellisyyttä on myös tunnustaa, että ecuadorilaisella 30-vuotiaalla kampaajalla voisi olla vaikeuksia edustaa presidentin puolisona Suomen kansaa. Vaikka olisimme kuinka suvaitsevaisia."

Olemmeko jotenkin poikkeavia kun kuvittelemme tälläisiä. Saksaa ulkomisteri ja Islannissa pääministeri edustavat maataan aivan mainiosti vaikka kuuluvatkin seksuaaliseen vähemistöön. En muista kuulleeni vastaavaa itkua näistä maista - ehkä he ovat vain sen verran sivistyneempiä ja suvaitsevaisempia kuin me.

Minulle kelpaa kumpi tahansa, jos ja kun saan valita - valitsen paremman. Ennakkoääni vilahtaa kuoreen keskiviikkona.

23.1.2012 16:58

"Olemmeko jotenkin poikkeavia kun kuvittelemme tälläisiä. Saksaa ulkomisteri ja Islannissa pääministeri edustavat maataan aivan mainiosti vaikka kuuluvatkin seksuaaliseen vähemistöön."

En tiedä, olemmeko me poikkeavia, mutta sinä saatat olla lukihäiriöinen, jos tulkitsit noin viestini, missä nimenomaan en viitannut sanallakaan Haaviston seksuaaliseen suuntautumiseen. Jos Haaviston puoliso olisi 30-vuotias ecuadorilainen kampaajanainen, niin olisin asiasta täsmälleen samaa mieltä. Ja niin olisit luultavasti sinäkin.

24.1.2012 13:01

Täh? Onko kampaaja jotenkin erityisen huonomaineisten ihmisten ammatti vai miksi presidentin puoliso ei voi olla siinä ammatissa? Sehän on sentään ihan oikeaa osaamista ja kädentaitoja vaativaa tuottavaa työtä, ei mitään tyhjänpäiväistä mielipiteenmuokkausta sun muuta mainontakrääsän väsäystä jossain toimistossa.
Haaviston puolison ikäkään ei voi olla "se juttu", sillä samaan kolmikymppisten ikäluokkaan kuuluu myös tuo Jenni.

24.1.2012 16:56

Ei, kampaaja ei ole huono ammatti, mutta edustustehtävissä kokonaisuus ratkaisee. Näet sen 5.2. klo 20:00.

25.1.2012 08:43

Jos suomalaiset ovat viisaita (ja suurin osa on), he EIVÄT äänestä henkilöä, joka ei koskaan ajattele kansalaisten ja kansakunnan etuja, vaan vuorineuvosten, rikkaiden ja muiden veronkiertäjien etuja. Viisaat suomalaiset valitsevat empatiakykyisen ihmisen presidentikseen. Eli Haaviston. Niinistöltä ei empatiakykyä löydy, ei ainakaan itseään köyhempiä kohtaan.

23.1.2012 19:21

"Haavisto vastaan Niinistö. Tähän tultiin ja on ajauduttiin. Miksi äänestäjät eivät äänestäneet Paavo Väyrystä presidentiksi?"

No ompa tyhmä kysymys sinulta VILLI POIKA, vastatkoon ja selittäköön joku muu, kun hän ei ymmärrä yhtään mitään mistään...............................

23.1.2012 20:49

Ei Mannerheimin ja Haaviston homoutta voi verrata toisiinsa. Kukaan ei tiennyt Marskia homoksi häntä äänestäessään eikä oikeastaan sen jälkeenkään, mutta Haavisto on julkihomo! Pekan puoliso vaatii oikeutta jatkaa kampaajana ja olla osallistumatta valtiovierailuille, joka on täysin mahdoton asia. Puolison tehtävä on seistä ja esiintyä presidentin rinnalla. Tehtävähän on pääasiassa EDUSTUKSELLINEN. Kysymys: Onko missään maassa julkihomoseksuaalista miestä kuninkaana tai presidenttinä? Onko koskaan ollutkaan? Tuskin on. Suomiko tässä näyttää koko maailmalle mallia? Naurunalaiseksi voi joutua, mutta tartteenko sellaiseksi vartavasten hakeutua?

23.1.2012 20:53

Jonkun on oltava ensimmäinen... mutta nuku rauhassa = Sauli valitaan :-)

24.1.2012 04:38

Nykymaailmassa puolison TEHTÄVÄ ei ole edustaa, se on hänen vapaasti päätettävissään jotta haluaako osallistua. Saataisiin tässäkin suhteessa tämäkin instituutio nykyaikaan... Kuningasta tänne näyttävät arvon konservatiivit kaipaavan kaikkine hienouksineen.

24.1.2012 08:55

Ja arvoliberaalit kaipaavat homokapakoissa riehuvaa eteläamerikkalaista rattijuoppokampaajaa tasavallan edustustehtäviin.

23.1.2012 22:50

on omituista kun tuollaista "miestä" kuin haavisto ollaan valitsemassa suomen johtajaksi ,apua ,ensinäkin heidän tausajoukko vihreät ,mitä hyvää ovat saanneet aikaan veroja, käyttömaksuja ja kaikenlaisia rajoituksia suurin osa on joukosta työtä vieruksivia yksilöitä ,joiden veronmaksukyky on mitätön.no haavisto on tärvänyt yhteiskunnan varoja surutta pitkin maailmaa ,ja mikä on tulos...
kiitos ei pekkaa tiukka talous mies paikalle SAULI

28.1.2012 18:38

Eipä tule Haavistosta , joku tolkku on sentää, niin se lienee Niinistö sitten!

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.