Tilaa

Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Vaalikynä | Ongelmat järjestelmässä eivät saa enää aiheuttaa henkilökohtaista kärsimystä

Minä olen niin kyllästynyt huonoon palveluun. Olen saanut huonoa ja tehotonta palvelua lääkärissä, hoitajilta, sosiaalityöntekijöiltä. Kuulen miten vanhustenhoivassa vanhuksia kohdellaan huonosti, kuulen miten lastensuojelussa rikotaan määräyksiä, aiheutetaan traumoja. Kuulen miten hoitajien työtaakka käy liian raskaaksi, työolot ovat huonot eivätkä he pysty hoitamaan asiakkaitaan niin hyvin kuin haluaisivat. Kuulen miten lastenpsykiatrialla eivät mitoitukset riitä hoitamaan asiakkaita hyvin tai ollenkaan, kuulen miten mielenterveysongelmat vain pahentuvat pitkittyessään. Hoidon laatu vaihtelee luvattoman paljon. Kuulen miten vammaisten hoivakotiratkaisuilla yritetään tehdä voittoa. Näen miten vanhempien, omaishoitajien, sairaiden, köyhien, vanhusten ja vammaisten elämä on selviytymistaistelua – taistelua hyvän hoidon ja riittävän toimeentulon eteen. Heikoimmat eivät jaksa taistella, heikoimmat menettävät lopunkin elämänlaatunsa, heikoimmat syrjäytyvät ja sairastuvat pahemmin. Sairaat köyhtyvät köyhtymistään ja vaikeudet syvenevät.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.