Lapsena pelkäsin Irakin ja Iranin sekä Afganistanin sotia. Pelkäsin sodan leviävän Suomeen. Yliopistossa historiaa opiskellessani itkin sotahistorian luennoilla. Lapsuuden pelko palasi. Ja aina se pelko kohdistui itään. Nyt pelko on täällä taas. Samoin ahdistus ja viha. Viha ihmisten (ihmisen) ahneutta kohtaan. Viha itsekkyyttä, piittaamattomuutta ja itsensä ylentämistä kohtaan.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.