Made in Uusimaa -kampanja nostaa Uudenmaan identiteettiä – uusmaalaiset yritykset voivat ilmoittautua maksutta mukaan

Etelä-Suomen Media käynnisti kampanjan yhdessä Uudenmaan liiton ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa.

Made in Uusimaa -kampanjaan osallistumisesta tai kampanjan tukemisesta voi kertoa sosiaalisessa mediassa hashtagilla #madeinuusimaa.

Kai Jauhiainen

Etelä-Suomen Media on käynnistänyt yhdessä Uudenmaan liiton ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa monikanavaisen markkinointikampanjan Uudellamaalla toimivien yritysten hyväksi. Idean isänä on Etelä-Suomen Median paikallisjohtaja Karri Kannala.

– Kun hallitus ilmoitti Uudenmaan eristämisestä, ihmiset kiinnostuivat kovasti lähipalveluista ja Uudenmaan nähtävyyksistä, kertoo Kannala,

Kannala soitti eristyksen aikana Uudenmaan liiton maakuntajohtajalle Ossi Savolaiselle ja tämä kertoi havainneensa saman ilmiön. Uudenmaan identiteetin ja ostouskollisuuden nostattamiselle oli selvästi tilausta.

Sulku on nyt historiaa, mutta Made in Uusimaa-kampanja on täydessä vauhdissa. Sen tarkoituksena on korostaa Uudenmaan asemaa, vahvistaa Uudenmaan maakuntaidentiteettiä ja tuoda esille uusmaalaisia yrityksiä, joiden tuotanto ja palvelut ovat täysin Uudellamaalla tuotettuja.

Uusmaalaiset yritykset voivat nyt ilmoittautua maksutta mukaan Made in Uusimaa-listaan. Se tuo näkyvyyttä monikanavaisesti Etelä-Suomen Median kaikkien Uudellamaalla ilmestyvien 14 lehden printti- ja verkkoversioissa sekä somessa. Enemmän näkyvyyttä saa lisäksi maksullisilla ilmoituksilla.

Suosio on kova.

– Yrityksiä on tullut mukaan listaan satoja ja siksi meidän oli pakko laittaa viimeiseksi ilmoittautumispäiväksi 17.5, kertoo Kannala.

Uudenmaan maakuntajohtaja Ossi Savolainen innostui Kannalan ehdotuksesta heti.

– Koronaepidemia ja eristäminen toivat Uudellemaalle ikävää julkisuutta, mutta tunnettavuus voidaan kääntää eduksi. Nyt kaikki tietävät ulkomaita myöten, mikä on Uusimaa. Ollaan ylpeitä maakunnastamme ja käytetään sen yrityksiä. Tämä kampanja antaa yrityksille hienosti julkisuutta, kertoo Savolainen.

Kriisi avaa myös mahdollisuuksia. Savolainen ottaa esimerkiksi matkailun.

– Kestää aika kauan ennen kuin uusmaalaiset matkustavat etelään. Nyt kannattaa löytää kaikki Uudenmaan nähtävyydet ja palvelut. Lappia dissaamatta Uusimaa on Suomen matkailun veturi.

Made in Uusimaa-listaan voivat ilmoittautua kaikki alle 10 miljoonan euron yritykset. Nyt on tärkeää, että uusmaalaiset keskittävät ostoksensa kotimaakuntaan.

– Ottamatta kantaa politiikkaan niin meillä on Uudenmaan liitossa T-paitoja, joissa lukee "Make Uusimaa Great Again". Uskon, että nyt voidaan luoda uusia asenteita, jotka vaikuttavat tämän kriisin jälkeenkin.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.