"Palveluvaje näyttäytyi jopa elämän perusedellytysten vaarantumisena" – koronaepidemia haukkasi asunnottomien sosiaalipalveluita
Moni työikäinen jäi koronaepidemian aikana viime keväänä ilman tarvitsemiaan sosiaalihuollon palveluita. Erityisen heikosti palveluita saivat ne, jotka ovat muutenkin heikoimmassa asemassa, tiedottaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL). Laajojen rajoitustoimien aikana sosiaalihuollon asiakastapaamisia peruttiin, kuntouttavaa työtoimintaa supistettiin ja erilaisia matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja suljettiin ja ruuanjakopaikkoja vähennettiin. Monilla myös yhteydenpito läheisiin hankaloitui merkittävästi.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.