Etelä-Suomen Media Oy tehostaa ja uudistaa toimintaansa

Etelä-Suomen Media Oy vastaa koronapandemian kiihdyttämään median murrokseen ja uudistaa organisaatiotaan vastaamaan mediakuluttamisen tarpeita.

– Koronapandemia iski keväällä rajusti mediamainonnan määrään Suomessa. Toisaalta samaan aikaan faktapohjaisen journalismin kysyntä on ollut myös paikallisesti kovempaa kuin koskaan. Pandemia on opettanut ja pakottanut meidät hakemaan uusia toimintatapoja ja -malleja, joiden kautta toimintaa on mahdollista tehostaa. Mediatalo Keskisuomalaisen laajentunut tuoteportfolio mahdollistaa kasvun myös tulevaisuudessa muun muassa digitaalisen ulkomainonnan kautta. Muokkaamme organisaatiotamme, jotta pärjäämme kilpailussa myös tulevaisuudessa, paikallisjohtaja Karri Kannala toteaa yhtiön tiedotteessa.

Uudistusten yhteydessä yhtiö ottaa käyttöön myös uutta tekniikkaa printti- ja verkkomedioidensa tuotannossa.

Uudistuksiin liittyen Etelä-Suomen Median Oy aloitti 5.11.2020 rakenteellisia muutoksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut koko henkilöstöä koskien. Neuvottelut päättyivät 19.11.2020.

Neuvottelujen lopputuloksena yhtiö vähentää henkilöstömääräänsä irtisanomisten kautta yhdeksän henkilötyövuoden verran.

Lisäksi vapaaehtoisilla henkilöstöratkaisuilla saavutetaan seitsemän henkilötyövuoden säästö.

Faktapohjaisen journalismin kysyntä on ollut myös paikallisesti kovempaa kuin koskaan.

Paikallisjohtaja Karri Kannala, Etelä-Suomen Media.

Vuositasolla säästöä kertyy yhtiön tiedotteen mukaan yhteensä noin miljoonaa euroa.

Etelä-Suomen Media julkaisee 18 painettua lehteä sekä 15 verkkomediaa. Työntekijöitä yhtiöllä on noin 200. Etelä-Suomen Media Oy on osa Mediatalo Keskisuomalaista.

Tämä lehti on osa Etelä-Suomen Mediaa.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut