Koronaepidemia vaikutti Alma Median liiketoimintaan odotuksia vähemmän kolmannella vuosineljänneksellä

Alma Median oikaistu liikevoitto laski heinä-syyskuussa 2,3 prosenttia. Emmi Korhonen / LEHTIKUVA

STT

Koronaepidemian taloudelliset vaikutukset kolmannella vuosineljänneksellä mediayhtiö Alma Median liiketoimintaan olivat yhtiön odotuksia vähäisemmät.

– Epidemian vaimentuessa ja viranomaisrajoitteiden poistuessa alkoi talouden vaiheittainen palautuminen, mikä näkyi liikevaihtomme laskun hidastumisena, arvioi toimitusjohtaja Kai Telanne osavuosikatsauksessa.

Alman oikaistu liikevoitto jatkuvista toiminnoista laski heinä-syyskuussa 2,3 prosenttia 13,2 miljoonaan euroon. Liikevaihto jatkuvista toiminnoista laski 7,4 prosenttia vuodentakaisesta 54 miljoonaan euroon.

Yhtiö raportoi Sanomalle myymänsä alueellisen sanomalehti- ja painoliiketoiminnan lopetettuna toimintona, joten huomion kohteena osavuosikatsauksessa ovat näin ollen Alma Median jatkuvat liiketoiminnot.

Epävarmuus Alma Median toimintaympäristössä jatkuu, ja näkyvyys on edelleen heikko. Yhtiö arvioi jatkuvien toimintojen tämän vuoden liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton laskevan selvästi viime vuoden tasosta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut