Tilaa

Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Savonlinnan ja Kemin seudut vetoavat jälleen sairaaloittensa puolesta – Hyvinvointialueille halutaan nyt velvoite ja rahat sairaaloitten ylläpitoon

Etelä-Savolla on poikkeuslupa ylläpitää Savonlinnan sairaalaa vuoteen 2033 saakka. Lisäksi on lupaus lainsäädännöstä, jolla poikkeuslupa tulisi pysyväksi.

Savonlinnan kaupunki ja Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alue aikovat uudelleen vedota valtiovaltaan, jotta ympärivuorokautiset yhteispäivystyssairaalat säilyisivät Kemissä ja Savonlinnassa myös kymmenvuotisen poikkeusluvan päätyttyä.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.