Savonlinnan ja Kemin seudut vetoavat jälleen sairaaloittensa puolesta – Hyvinvointialueille halutaan nyt velvoite ja rahat sairaaloitten ylläpitoon
Etelä-Savolla on poikkeuslupa ylläpitää Savonlinnan sairaalaa vuoteen 2033 saakka. Lisäksi on lupaus lainsäädännöstä, jolla poikkeuslupa tulisi pysyväksi.
Savonlinnan kaupunki ja Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alue aikovat uudelleen vedota valtiovaltaan, jotta ympärivuorokautiset yhteispäivystyssairaalat säilyisivät Kemissä ja Savonlinnassa myös kymmenvuotisen poikkeusluvan päätyttyä.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.