K-ryhmän kevään myyntidatan mukaan paluu normaaliarkeen näkyy esimerkiksi välipalakeksien ja -patukoiden myynnissä. Näitä kahta tuoteryhmää myytiin 18 prosenttia enemmän viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Niin ikään kasvussa ovat mukaan otettavat tuotteet, kahvileivät ja konditoriatuotteet.
– Nyt liikutaan selvästi viime kevättä normaalimmin ja vierailut ystävien luona ovat lisääntyneet. Näkisin, että tämä antaa esimakua myös kesään, jolloin varmasti kyläillään ja juhlitaan viime vuotta enemmän, Keskon päivittäistavaratoimialan asiakasnäkemysjohtaja Heidi Jungar toteaa tiedotteessa.
Korona-aikana on uutisoitu vauvojen lukumäärän lähteneen nousuun. Tämä näkyy myös K-ryhmän myyntidatassa: esimerkiksi lastenruokien myynti on alkuvuonna kasvanut viidenneksellä.