Mediakonserni Alma Media on antanut positiivisen tulosvaroituksen alkuvuoden ennakoitua vahvemman kehityksen vuoksi. Tuloskehitystä nostaa erityisesti rekrytointiliiketoiminnan ennakoitua vahvempi kasvu alkuvuonna.
Alma Media arvioi jatkuvien toimintojen kuluvan vuoden liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton kasvavan selvästi viime vuoden tasosta, jolloin liikevaihto oli yli 275 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto yli 61 miljoonaa euroa.
Liiketoiminta-alueista Alma Consumerin ja Alma Talentin oikaistut liikevoitot laskevat toisella vuosineljänneksellä vertailukaudesta, mutta Alma Careerin tulosparannus ylittää niiden tulosheikennyksen.
Vuoden toiselle puoliskolle kohdistuu poikkeuksellisen paljon toimintaympäristön epävarmuuksia. Esimerkiksi auto- ja asuntokaupan volyymien lasku vaikuttaa sekä markkinapaikkaliiketoimintaan että medialiiketoimintaan liikevaihtoa laskevasti.