THL: Yli 40 prosenttia Suomeen muuttaneista aikuisista kokenut syrjintää vuoden sisällä
Suomeen muuttaneesta aikuisväestöstä 42 prosenttia on kokenut tulleensa syrjityksi vuoden sisällä, selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) MoniSuomi-tutkimuksesta. Heistä 75 prosenttia arvioi syrjinnän perustuneen syntyperään, etniseen taustaan tai ihonväriin.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.