Tuhannet ovat oikeutettuja eläkkeen lisäkarttumaan, mutta sitä pitää hakea itse – Kuopiolaispariskunnalta jäivät saamatta 8 vuoden eläkkeet
Myös miehen vaimolla, 75, oli jäänyt vanhuuseläkkeen lisäkarttuma hakematta. Pariskunnan menetykset olivat yhteensä yli 30 000 euroa.
Kuopiolaiset vuonna 1948 syntyneet mies ja nainen eivät kumpikaan ole saaneet heille kuuluvaa eläkettä kahdeksaan vuoteen, koska he eivät ole ymmärtäneet sitä erikseen hakea. Pariskunta oli jäänyt pitkän yrittäjäuran jälkeen eläkkeelle 63-vuotiaina, mutta olivat jatkaneet työelämässä 70-vuotiaiksi saakka lastensa yrityksen palveluksessa.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.